Анотація
У роботі проаналізовані матеріали, в яких розглядається кваліметричний підхід до оцінки
сформованості тих чи інших компетентностей у педагогічних дослідженнях. Особливу увагу
приділено процесу оцінювання здобутих навичок та умінь у сфері охорони та захисту прав
інтелектуальної власності. Побудована факторно-критеріальна модель для оцінювання сформованості
компетентності у сфері охорони та захисту прав інтелектуальної власності в науково-педагогічних
працівників. В основу моделі входять такі фактори: здатність виявляти об’єкти інтелектуальної
власності у власних і студентських розробках; здатність здійснювати патентні дослідження за
допомогою ІТ технологій; здатність оформляти об’єкти інтелектуальної власності; здатність
здійснювати охорону, захист та передачу прав об’єктів інтелектуальної власності; здатність брати
участь в комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності. Наведено результати оцінювання
компетентностей охорони та захисту прав інтелектуальної власності, набутих до та після тренінгу,
проведеного для науково-педагогічних працівників в Українській інженерно-педагогічній академії.
Ефективність факторно-критеріальної моделі «Оцінка рівня сформованості компетентності науковопедагогічних працівників ЗВО у сфері охорони і захисту прав інтелектуальної власності»
підтверджена методами математичної статистики.