АНАЛІЗ СТРАТЕГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ПРОВІДНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ КРАЇН ЄВРОПИ В МІЖНАРОДНОМУ ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ
pdf

Ключові слова

інформаційний простір
стратегія
провідний
університет
позиціонування
менеджмент
управління

Як цитувати

Shcherbak, I. . (2021). АНАЛІЗ СТРАТЕГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ПРОВІДНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ КРАЇН ЄВРОПИ В МІЖНАРОДНОМУ ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (67), 171–178. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-167-174

Анотація

У статті розглянуто сутність понять «інформаційний простір», «міжнародний інформаційний
простір», «стратегія позиціонування провідного університету в міжнародному інформаційному
просторі». Визначивши ці поняття, можна стверджувати, що позиціонування виконує одну з
головних функцій класичної та сучасної теорії управління.
Автор аналізує наукові праці класичних та сучасних представників різних шкіл менеджменту з
питань стратегічних досліджень позиціонування провідних університетів країн Європи в
міжнародному інформаційному просторі, а саме: школу наукового управління, адміністративну
школу менеджменту, кількісну школу, школу концепції управління за цілями, школу соціальних
систем. Здійснений аналіз дав змогу дійти висновку, що робота шкіл менеджменту залежить від
використання зовнішньої інформації та залежить від змін у навколишньому світі і, використавши
синергетичний підхід, можна сформулювати фактори, які впливають на роботу закладів освіти та
стимулюють провідні університети змінюватися разом із навколишнім середовищем.
Враховуючи, що в сучасних умовах розвитку освіти в Україні актуальним питанням є
управління закладом освіти, який прагне стати більш затребуваним та конкурентоспроможним,
автором було зроблено огляд робіт науковців, пов’язаних із проблемами стратегій позиціонування
провідних університетів. Це дало змогу з’ясувати, що істотний вплив на формування стратегічних
цілей підприємств та закладів освіти зумовив перехід від індустріальної економіки до інформаційної.
Науковець вважає, для того, щоб досягти певної позиції, університет повинен мати стійку стратегію
позиціонування. Ну думку автора, це процес розвитку позиціонування ЗВО, який має плановоуправлінські рішення і задовольняє потреби споживачів. Також повинен бути план створення
власного бренду, щоб мати особливі характеристики, які відрізняються від продукції інших закладів
вищої освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-167-174
pdf