ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ, ОСНОВНІ ПЕРІОДИ ТА НАПРЯМИ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ О.О. БОГОМОЛЬЦЯ.
pdf

Ключові слова

О.О. Богомолець
наукова діяльність
життєвий шлях
педагогічні погляди
педагогічні технології
культура мислення
інноваційні технології
галузі медичної освіти

Як цитувати

Sharlai, N. (2021). ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ, ОСНОВНІ ПЕРІОДИ ТА НАПРЯМИ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ О.О. БОГОМОЛЬЦЯ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (67), 155–161. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-155-161

Анотація

У статті висвітлюються провідні аспекти науково – педагогічної діяльності Олександра
Олександровича Богомольця розвитку медичної науки. Метою статті являється науково –
організаційна та педагогічна діяльність О.О. Богомольця. Для вирішення поставленої мети досягнуто
вирішенням таких завдань. Проаналізувати історико – педагогічну та наукову літературу, а також
публікації у періодичних виданнях XIX – XX ст., визначити прогресивні й традиційні підходи,
практичний досвід, педагогічну спадщину минулого.
В результаті проведеного історичного аналізу описано біографічний нарис життя та
професійної діяльності видатного вченого Олександра Олександровича Богомольця, визначено
хронологічні періоди професійної діяльності. Обґрунтовано внесок Олександра Богомольця у
розвиток викладацької діяльності й фактори формування ідей професійної медичної освіти у науковопедагогічній спадщині.
Аналізуючи досвід діячів освіти, а саме: В. Сухомлинського, А Макаренка, Ю. Дзеровича, А.
Волошина, Г Ващенка, А Животка, О Барвінського, Я. Кузьміва, А. Крушельницького, І. Огієнка, С.
Сірополка, та ін., учені прагнули визначити шляхи подальшого розвитку та перспективи
вдосконалення освіти й виховання. Останніми роками вчені розглядають дослідження педагогічних
персоналій на новому рівні, аналізуючи їх в сукупності системи особистісних, соціальних і
внутрішньо наукових детермінант.
Освітні діячі сучасної України переважно визначають науковців за певними критеріями, а саме:
педагогів з наковим життєвим шляхом та професійним педагогічним кредом; педагогів, які
працювали в парадигмі національної педагогіки; яскравих науковців, що очолювали культурноосвітні товариства, педагогічні організації тощо. Водночас педагогічний доробок видатних науковців,
що мали наукові школи на теренах усього колишнього Радянського Союзу і блискуче впливали на
формування наукових національних еліт в XX ст., коли на українських землях відбувався процес
розвитку системи вищої освіти, посилення боротьби між комуністичною та національною ідеями,
коли було висунуто концепцію нації (національної свідомості) і концепцію «радянської людини»,
відбувалася активна просвітницька робота тощо, залишився недостатньо вивченим, що порушує
цілісність вітчизняної історії освіти

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-155-161
pdf