ФОРМИ РОБОТИ З РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

методична компетентність
структура методичної компетентності вчителя
етапи розвитку методичної компетентності вчителя технологій
післядипломна освіта

Як цитувати

Pokroeva, L., & Ostapenko, A. (2021). ФОРМИ РОБОТИ З РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (67), 120–129. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-120-129

Анотація

Державна політика у сфері освіти в Україні спрямована на реформування системи освіти на
засадах гуманізму, людиноцентризму, особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів;
запровадження кращого світового досвіду, демократизацію системи освіти, академічну свободу
вчителя. У статті йдеться, які форми роботи щодо розвитку методичної компетентності вчителя
технологій використовуються в системі післядипломної педагогічної освіти. Розкрито завдання щодо
роботи з учителями на різних етапах розвитку методичної компетентності під час навчання на курсах
підвищення кваліфікації: діагностичному, мотиваційному, діяльнісно-технологічному,
рефлексивному з урахуванням особливостей кожної складової методичної компетентності учителя та
сучасних принципів побудови освітнього процесу в закладі післядипломної педагогічної освіти.
Стаття містить аналіз наукових джерел, який показує, що існує значна кількість праць,
присвячених упровадженню компетентнісного підходу в професійній підготовці вчителів. У той же
час, недостатньо дослідженим є питання розвитку методичної компетентності учителів технологій
на різних етапах їх професійної діяльності та під час навчання на курсах підвищення кваліфікації.
Особливості навчання вчителів на кожному етапі розвитку методичної компетентності викладено
відповідно до Закону України «Про освіту» (2017 рік), з урахуванням принципів Концепції Нової
української школи, завдань Державного стандарту загальної середньої освіти як основи змістовного
наповнення освітнього процесу та чинних навчальних програм із трудового навчання та технологій.
У статті визначено мету курсів підвищення кваліфікації вчителів технологій; показано
структурні компоненти методичної компетентності вчителя технологій; схарактеризовані етапи
розвитку методичної компетентності та форми роботи відповідно на кожному етапі. Структурні
компоненти методичної компетентності визначають зміст і форми роботи з учителями під час
навчання на курсах підвищення кваліфікації.
Також у статті перелічено критерії інноваційності форм роботи з учителями технологій на
курсах підвищення кваліфікації та в методичній діяльності. Визначено умови проектування
інноваційних форм організації освітнього процесу в системі підвищення кваліфікації вчителів
технологій.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-120-129
pdf