ОЦІНЮВАННЯ СФОРМОВАНОСТІ КОМПЕТЕНТНОСТІ В СФЕРІ ОХОРОНИ І ЗАХИСТУ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ КВАЛІМЕТРІЇ
pdf

Ключові слова

кваліметрія
компетентність
права інтелектуальної власності
працівники закладів загальної середньої освіти
факторно-критеріальна модель

Як цитувати

Lunіachek V., Ruban, N., & Kravchuk, N. (2021). ОЦІНЮВАННЯ СФОРМОВАНОСТІ КОМПЕТЕНТНОСТІ В СФЕРІ ОХОРОНИ І ЗАХИСТУ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ КВАЛІМЕТРІЇ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (67), 108–119. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-108-119

Анотація

У роботі представлено матеріали, що висвітлюють процес оцінювання компетентності
працівників закладів загальної середньої освіти в сфері інтелектуальної власності засобами
кваліметрії, що є важливою складовою позитивної динаміки їх інтегральної компетентності в умовах
інноваційного розвитку освіти. Детально розглянуто праці вітчизняних і зарубіжних вчених щодо
педагогічної кваліметрії, які активно займаються розробкою факторно-критеріальних моделей для
оцінювання окремих компетентностей педагогічних і науково-педагогічних працівників. Доведено
актуальність створення процедур вимірювання сформованості окремих компетентностей
педагогічних працівників у межах формування й удосконалення протягом життя їх інтегральної
професійної компетентності. В роботі створено процедуру вимірювання рівня сформованості
компетентності працівників закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) в специфічній сфері - сфері
охорони і захисту прав інтелектуальної власності. Авторами розроблено факторно-критеріальну
модель «Оцінка рівня сформованості компетентності вчителя ЗЗСО в сфері інтелектуальної
власності». В моделі факторами виступили компетентності, що заявлені авторами у компетентнісній
моделі вчителя ЗЗСО в сфері інтелектуальної власності, а критерії сформульовані виходячи зі
структури кожної компетентності, тобто відповідних знань, умінь, навичок та інших особистих і
професійних якостей. Описано використання інструментарію для визначення критеріїв. Експертами
оцінювання у процесі побудови та використання розробленої факторно-критеріальної моделі
виступили провідні фахівці сфери інтелектуальної власності, що одночасно є провідними фахівцями
сфери освіти. Для розуміння процедури вимірювання за окремими критеріями наведено кілька
прикладів інструментарію, що був використаний. Наголошено, що важливим аспектом комплексного
вирішення питання запровадження кваліметричного підходу в системі освіти є запровадження
відповідних навчальних дисциплін у навчальні плани підготовки фахівців у ЗВО педагогічного
спрямування, також доцільним є проведення спеціальних навчальних семінарів для керівників ЗЗСО
щодо запровадження кваліметричного підходу в їх практичну діяльність.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-108-119
pdf