SMART-ТЕХНОЛОГІЇ – ОБ’ЄКТИВНИЙ ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
pdf

Ключові слова

дистанційна освіта
інструментальні компетентності
сдобувачі освіти
SMARTтехнології

Як цитувати

Broslavska, H. . (2021). SMART-ТЕХНОЛОГІЇ – ОБ’ЄКТИВНИЙ ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (67), 100–107. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-100-107

Анотація

Інструментальні компетентності в студентів можуть бути сформовані викладачами закладів
вищої освіти, якщо під час навчального процесу вони використовуватимуть на своїх заняттях
SMART-технології. Педагоги не повинні забувати, що саме «розумні технології» сприятимуть
забезпеченню здобувачів освіти якісним та ефективним навчанням, мотивувати та залучати їх
до творчого, дослідницького, освітнього та наукового діяння.
Під час SMART education у студентів формується здатність: самостійно вивчати матеріал
дисциплін (згідно навчального плану), адже вони мають змогу користуватися електронними
матеріалами, записаними у відеорежимі, а також лекціями, практичними завданнями й тестами,
збереженими викладачами в он-лайні на власних сайтах і блогаг; брати участь у розвиваючих
проектах тощо.
SMART-технології сприяють формуванню в педагогів нових, раніше не згадуваних у освіті,
можливостей, які дають їм змогу:
• ділитися з іншими, набутим під час професійної діяльності, власним досвідом;
• підвищувати та вдосконалювати свій професійний рівень, знання та вміння;
• більше займатися науковими пошуками та дослідженнями;
• економити час під час підготовки освітнього матеріалу (лекції, практичні та семінарські
заняття) та створення наукових проектів;
• бути постійним учасником розроблених власних контентів та ін.
У процесі дистанційного навчання, яке відбувалося у повній мірі під час карантину (з 12.03.2020 р.
та до кінця навчального 2019-2020 року були закриті усі навчальні заклади внаслідок масового
захворювання населення на коронавірусну інфекцію – Covid-19), була виявлена проблема багатьох
українських освітян – не підготовленість до електронного, віддаленого навчання; не вміння користування
SMART-технологіями для здійснення навчального процесу; не розуміння значення SMART education для
формування інструментальних компетентностей у здобувачів освіти ЗВО нашої держави.
Для розв’язання даних проблем слід на прикладах показати як відбувається дистанційне
навчання, які знання одержують студенти, коли використовуватимуться SMART-технології.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-100-107
pdf