ПРОГРАМА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОСВІТНИЦЬКОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗІ ШКОЛЯРАМИ
pdf

Ключові слова

майбутні вчителі музичного мистецтва
методична підготовка до просвітницької роботи зі школярами
готовність до просвітницької роботи у школі
емпатія
абнотивність
креативність
організаторські здібності
педагогічна рефлексивність

Як цитувати

Kuznetsova, O. . (2021). ПРОГРАМА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОСВІТНИЦЬКОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗІ ШКОЛЯРАМИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (67), 81–91. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-81-91

Анотація

У статті подано результати авторської розробки педагогічних критеріїв і показників готовності
до музично-просвітницької діяльності майбутніх учителів музичного мистецтва зі школярами, а саме:
мотиваційно-пізнавальний, який характеризується критерієм міри вмотивованості на реалізацію
музично-просвітницьку діяльність зі школярами; рефлексивний компонент із рефлективністю як
критерієм; когнітивно-направлений, що виражається в обізнаності та інструментальній озброєності в
методах і формах музично-просвітницької роботи; комунікативно-емпатійний компонент, виражений
у критеріях міри розвитку емпатії, комунікативних та організаційних здатностей; творчо-діяльнісний
із такими критеріями, як абнотивність, креативність та естетичні здібності.
Автором експериментально підтверджено ефективність розробленої й апробованої методичної
системи підготовки майбутніх учителів музики до просвітницької роботи зі школярами.
Підтверджено ефективність формувального експерименту, який проходив у три етапи: інформаційноорганізаційний, спрямований на формування мотиваційно-пізнавального та рефлексивноусвідомлюваного компонентів, операційно-інтегрований, спрямований на розвиток когнітивнонаправленого та комунікативно-емпатійного компонентів, а також творчо-репрезентативний,
спрямований на формування рефлексивно-усвідомлюваного та творчо-діяльнісного компонентів. В
експериментальній групі зафіксовано статистично значуще зростання показників мотивації участі у
музично-просвітницькій діяльності зі школярами, обізнаності в методах та формах музичнопросвітницької роботи, невербальної креативності, рефлективності, емпатії, організаційних та
комунікативних здатностей, естетичних здібностей та абнотивності, натомість у контрольній групі
рівень цих показників не змінився. Залучення студентів до системи підготовки до музичнопросвітницької роботи позитивно позначилось на усіх критеріях готовності до цього виду фахової
діяльності, особливо на показниках мотиваційного та організаційно-творчого критеріїв.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-81-91
pdf