СУЧАСНИЙ СТАН ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ ЗВО У СФЕРІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ
pdf

Ключові слова

інтелектуальна власність
освіта
інновації
підвищення кваліфікації
науковопедагогічні працівники
викладачі
заклади вищої освіти
компетентності

Як цитувати

Chernenko, Y. (2021). СУЧАСНИЙ СТАН ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ ЗВО У СФЕРІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (67), 44–54. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-44-54

Анотація

У статті визначено відмінності між зарубіжними та вітчизняною системами підготовкою
викладачів та акцентовано на важливості знань в сфері інтелектуальної власності для спеціалістів
багатьох галузей, а також їх вплив на активний розвиток інновацій і технологій в країні. Проект
національної стратегії розвитку сфери інтелектуальної власності передбачає саме у першому етапі
відновлення в Україні системи перепідготовки та підвищення кадрів.
Наведено перелік законодавчих документів, що встановлюють оновлені вимоги до підвищення
кваліфікації викладачів. Проаналізовано зміни щодо підвищення кваліфікації науково-педагогічних
працівників згідно Постанови КМУ від 21.08.2019 р. № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації
педагогічних і науково-педагогічних працівників». Представлено рекомендовані Всесвітньою
організацією інтелектуальної власності основні способи навчання у сфері інтелектуальної власності.
Проведено аналіз пропозицій на ринку підвищення кваліфікації та підготовки фахівців з
інтелектуальної власності в Україні та надано перелік надавачів таких послуг. Задля формування
компетентностей з інтелектуальної власності у викладачів ЗВО різних спеціальностей та їх
випускників рекомендовано розширити географію та урізноманітнити пропозиції спеціальностей на
ринку підвищення кваліфікації та підготовки фахівців з інтелектуальної власності в Україні.
Наголошено на необхідності додаткової освіти науково-педагогічних працівників закладів вищої
освіти України через використання можливостей змішаної та дуальної форм, які поєднують очну і
дистанційну форми навчання та використовують найрізноманітніші методи та ефективні
інструменти, які зараз надає Інтернет і форми освітнього процесу: семінари, тренінги, майстер-класи.
Обґрунтовано програму підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних
працівників ЗВО щодо формування компетентностей в сфері інтелектуальної власності відповідно до
акредитованої освітньої програми «Управління інтелектуальною власністю» в Українській
інженерно-педагогічній академії (м. Харків).

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-44-54
pdf