ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНЦІЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА
pdf

Ключові слова

компетенція
викладач
педагог
професійна компетенція
інформаційнотехнологічна компетенція
педагогічна професійна компетентність
професійна компетентність викладача

Як цитувати

Andreev, N. ., Markova, V., & Mefanik, M. . (2021). ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНЦІЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (67), 36–43. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-36-43

Анотація

У статті розглянута складова професійної компетентності - інформаційно-технологічна
компетенція, яка забезпечує ефективну діяльність викладача в новому інформаційному суспільстві.
Проаналізовано поняття «компетенція» і «компетентність», «професійна компетентність
викладача», «інформаційна компетенція» та «інформаційно-технологічна компетенція».
Визначено сутність інформаційно-технологічної компетенції, яка представляє новий напрям,
який виник безпосередньо під впливом нових інформаційних технологій і створення електронних
інформаційних технологій.
Зазначено, що значущість її загострюється у зв’язку з бурхливим розвитком інформаційних та
комунікаційних технологій, перетворенням нашого суспільства в інформаційне, тобто в таке
суспільство, в якому більшість працівників зайнята отриманням, обробленням, збереженням та
доставлянням інформації. Викладач будь-якої предметної дисципліни має надавати своїм студентам
приклад застосування інформаційних технологій, залучати їх до оволодіння ефективними методами і
засобами роботи з інформацією, готуючи в такий спосіб до життя і діяльності в інформаційному
суспільстві.
Акцентовано увагу на тому, що інформаційно-технологічна компетенція представляє здатність
викладача ефективно застосовувати інформаційно-комунікаційні технології не тільки для підготовки
методичного й дидактичного матеріалу до свого предмету, але знати й використовувати їх
можливості при проектуванні заняття, що неможливо без знань особливостей дидактичного циклу і
його реалізації в освітньому процесі. Тому інформаційно-технологічна компетенція є сьогодні
невід'ємною частиною професійної компетентності викладача.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-36-43
pdf