ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЯК ПРОЦЕС
pdf

Ключові слова

формування
розвиток
педагогічна діяльність
критичне мислення
майбутні учителі початкової школи
педагогічний процес

Як цитувати

Pochynkova М. . (2021). ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЯК ПРОЦЕС. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (67), 18–26. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-18-26

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена вимогами часу, передусім інформатизацією всіх галузей
суспільної діяльності, які потребують у людини спеціальних умінь і навичок роботи з інформацією.
Однією з таких навичок, на думку дослідниці, є критичне мислення, розвиток якого має бути
цілеспрямованим процесом і забезпечувати успіх у професійній діяльності. Наукові дослідження з
цієї проблематики присвячені переважно розвитку мислення учнів школи, однак сучасна вища освіта
в Україні потребує також упровадження технології критичного мислення, зокрема в процесі
професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи.
Мета статті ‒ розкрити зміст і структуру основних педагогічних понять дослідження: розвиток,
формування, педагогічний процес, педагогічна діяльність.
Завдання полягають в аналізі наукової педагогічної літератури з проблеми дослідження; у
розмежуванні понять «формування» й «розвиток», «педагогічний процес» і «педагогічна діяльність»;
визначенні доцільності вживання тієї чи тієї дефініції в розробці проблеми формування критичного
мислення в процесі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи.
За результатами аналізу наукової літератури автором було визначено, що формування
критичного мислення у процесі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи як
процес ґрунтується на основних педагогічних поняттях: формування і розвиток, педагогічний процес
і педагогічна діяльність. У педагогічних дослідженнях необхідно розмежовувати кожну дефініцію у
визначених парах. Розвиток – це специфічний процес зміни, результатом якого є виникнення якісно
нового, поступальний процес сходження від нижчого до вищого, від простого до складного. У світлі
нашого дослідження більш доцільно говорити про формування як окреслений у межах часу процес,
спираючись на технологію розвитку критичного мислення майбутніх учителів початкової школи.
При цьому формування є процесом, а оскільки наше дослідження є педагогічним, то ми розкриваємо
його особливості як педагогічного процесу. Педагогічний процес розглядається як діяльність і як
система, а поняття «педагогічна діяльність» – як засіб реалізації педагогічного процесу.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-18-26
pdf