Анотація
У статті розглянуто проблему професійної підготовки майбутніх фахівців із цивільної безпеки на
засадах гуманістичної парадигми сучасної освіти. Представлено важливість формування професійного
здоров’я фахівця з цивільної безпеки як інструменту його професійної придатності, професійного
становлення і розвитку, засобу попередження професійних деформацій і професійного вигорання.
Схарактеризовано значення здоров’я для людини у сучасному суспільстві, а також
проілюстровано залежність «значення здоров’я» від індивідуального досвіду здоров’я. Вказано на
необхідність реалізації поведінки щодо здоров’я і діяльності, пов’язаної зі збереженням здоров’я, для
успішного досвіду індивідувального здоров’я.
Проаналізовано сучасні погляди щодо ставлення до здоров’я в рамках системи «індивід-
здоров’я-суспільство». Представлено типи ставлення до здоров’я з погляду індивіда (суб’єкт-
об’єктне, інтерсуб’єктивне, суб’єктне) і з позицій масової свідомості (діяльнісний позитивний,
індиферентний і діяльнісний негативний). Охарактеризовано здорову особистість на засадах
концептуальних положень гуманістичної психології.
Визначено, що забезпеченню успішної професійної підготовки висококваліфікованих і
компетентних фахівців із цивільної безпеки сприяють гуманізація освітнього процесу і
гуманітаризації змісту самої підготовки. Обґрунтовано значення цінності здоров’я,
здоров’язбереження як світоглядних орієнтацій майбутніх фахівців із цивільної безпеки, що
сприяють розвитку професійного здоров’я і загалом здорової особистості фахівця.
Подальші дослідження цього питання передбачають вивчення результатів практичної реалізації
ідей гуманістичної парадигми в освіті та гуманітаризації змісту освіти майбутніх фахівців із
цивільної безпеки засобами здоров’язбереження і ціннісного ставлення до здоров’я.