АДАПТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ НАБУТТЯ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТА КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЄЮ ДОСЛІДЖЕНЬ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

науковець
винахідник
інтелектуальна власність
ринок об'єктів права інтелектуальної власності
об'єкти інтелектуальної власності
охорона об'єктів права інтелектуальної власності
комерціалізація інтелектуальної власності
трансфер технологій
адаптивне управління

Як цитувати

Bruyeva, V. (2020). АДАПТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ НАБУТТЯ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТА КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЄЮ ДОСЛІДЖЕНЬ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (66), 42–51. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-66-42-51

Анотація

Стаття розкриває сутність проблеми управління процесом набуття прав та комерціалізацією
досліджень інтелектуальної власності у закладах вищої освіти. Проаналізовано різне бачення науковців,
щодо питань захисту об’єктів інтелектуальної власності створюваних у вищій школі, комерціалізації
інтелектуального ресурсу як альтернативного механізму в управлінні процесом набуття прав
інтелектуальної власності у закладі вищої освіти. Акцентовано увагу, на перешкодах правового та
економічного аспектів, з якими зустрічаються виші та українські винахідники при створенні і набутті
прав користування результатами інтелектуальної діяльності. Виокремлено та систематизовано існуючі
адаптивні механізми, що дозволять удосконалити управління процесом набуття прав інтелектуальної
власності та комерціалізацією досліджень у закладах вищої освіти. Аргументовано, що поетапне та
зважене впровадження адаптивних механізмів в управління процесом набуття прав інтелектуальної
власності у закладах вищої освіти дозволить підвищити ріст показників винахідницької активності,
комерціалізації та в цілому удосконалить інноваційне середовище, інфраструктуру вищої школи.
Наведено докази, що розроблення і впровадження адаптивних механізмів як складових адаптивного
управління є необхідною умовою для сталого розвитку інноваційного капіталу у вищій школі.
Запропоновано механізм адаптивного управління процесом набуття прав інтелектуальної власності у
закладах вищої освіти. Доведено, що процес комерціалізації інтелектуальної власності у вищій школі є
рушійною силою при перетворенні прав на прибутковий інтелектуальний ресурс.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-66-42-51
pdf