МОДЕЛІ ТА АЛГОРИТМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
pdf

Ключові слова

алгоритм
учитель
диверсифікація
заклад вищої освіти
заклад загальної середньої освіти
керівник освіти
модель
освітні послуги
педагогічні кадри
підвищення кваліфікації
самооцінювання

Як цитувати

Luniachek, V. . (2020). МОДЕЛІ ТА АЛГОРИТМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (66), 5–20. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-66-5-20

Анотація

У роботі висвітлено проблеми, що пов’язані з диверсифікацією процесів підвищення
кваліфікації педагогічних кадрів в Україні, що обумовлено вступом в дію Закону України «Про
освіту» та Постанови Кабінету Міністрів України № 800 від 21.08.2019 р. «Деякі питання підвищення
кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників». Наголошується на недостатньому
теоретико-методологічному і методичному обґрунтуванні цього процесу, потребі в його
інтенсифікації. Наведені матеріали аналізу наукових джерел на тематику, що розглядається, після
2017 року, коли відбулися принципові зміни в нормативно-правовій базі підвищення кваліфікації
педагогічних кадрів. Акцент зроблено на розробці моделей і алгоритмів підвищення кваліфікації
педагогічних кадрів, які дозволять поліпшити динаміку відповідних процесів за рахунок надання
керівникам і вчителям дієвих інструментів для практичної діяльності. Зокрема наведено
концептуальну модель підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у ЗЗСО. Представлено низку
розроблених алгоритмів, зокрема алгоритм дій керівника ЗЗСО щодо управління процесом
підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Окрема увага приділена проблематиці, що
пов’язана з модернізацією навчальних планів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів в умовах
упровадження кредитно-накопичувальної системи та надання повноважень замовникам освітніх
послуг вибирати тематику підвищення кваліфікації за результатами процесу самооцінювання їх
професійної компетентності як головного пріоритету. У роботі надано також модель підвищення
кваліфікації педагогічних кадрів шляхом трансферу технологій, що створює нові умови та
можливості як для об’єктів, так і для суб’єктів підвищення кваліфікації. Наголошується на
необхідності створення потужних банків даних педагогічних технологій, що розробляються в Україні
та за її межами, та Web-порталів для поліпшення отримання відповідних інформаційних матеріалів
споживачами послуг із підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-66-5-20
pdf