Теоретична оцінка потенціалу інфографіки як потужного інструменту навчання англійської мови
pdf (English)

Ключові слова

інфографіка
навчання англійської мови
читання
письмо
аудіювання
говоріння
навички
цифрова грамотність
змішане навчання
навчання як розвага

Як цитувати

Korniush, H. . (2020). Теоретична оцінка потенціалу інфографіки як потужного інструменту навчання англійської мови. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (65), 147–155. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-65-147-155

Анотація

Дана стаття висвітлює можливості, які надає використання інфографіки в процесі навчання
англійської мови. Автор статті детально зупиняється на визначенні терміна «інфографіка» та пояснює,
чому інфографіка є ефективним і потужним засобом навчання в контекстах змішаного освітнього
середовища та ед’ютейнмента (від англ. edutainment – навчання як розвага), які набирають все більшої
популярності в освітянських колах сьогодення. Значна увага приділяється перевагам включення
інфографіки в навчальний процес, при цьому особливий акцент робиться на позитивних сторонах
використання інфографіки з метою ефективнішого викладання й вивчення англійської мови. Так,
запропоновано ряд способів використання інфографіки для розвитку в студентів чотирьох основних
англомовних компетенцій (читання, письма, аудіювання та говоріння), розширення їхнього
словникового запасу і вдосконалення знань з граматики, при цьому оптимізуючи засвоєння інформації,
сприяючи її кращому запам’ятовуванню та підтримуючи сталий інтерес студентів до теми, що
вивчається. У роботі підкреслено важливість спонукати студентів створювати власну інфографіку. Так,
наголошено, що використання комп’ютерних або мобільних додатків чи будь-яких доступних онлайн-
програм і платформ для створення привабливої інформативної картинки сприятиме розвиткові в
студентів навичок критичного мислення (яке набуває особливого значення в контексті викликів ХХІ
століття), інформаційно-цифрової і візуальної грамотності (що визнано необхідним умінням у
сучасному суспільстві знань, яке перенасичене інформацією та характеризується тотальною
інформатизацією та комп'ютеризацією усіх сфер життя) і навичок конспектування (які допомагають
студентам краще бачити взаємозв'язок між концептами, процесами і об’єктами, грамотно
структурувати й нотувати власні та почуті ідеї). Надано рекомендації щодо того, що слід враховувати викладачам та студентам під час створення інфографіки та з яких етапів має складатися вдалий процес
аудиторної та позааудиторної роботи з інфографікою. Стаття закінчується низкою пропозицій щодо
подальших наукових досліджень у напрямі експериментальної перевірки ефективності включення
інфографіки у процес навчання англійської мови у змішаному освітньому середовищі.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-65-147-155
pdf (English)