УДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ
pdf

Ключові слова

заклад освіти
управлінське рішення
структурна модель

Як цитувати

Shalimova, I., & Shalimova, A. (2020). УДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (65), 95–103. https://doi.org/10.32820/10.32820/2074-8922-2019-65-95-103

Анотація

Стаття присвячена проблемі удосконалення діяльності керівників закладів освіти щодо
прийняття та реалізації управлінських рішень.
Управлінське рішення є результатом оцінки ситуації на основі аналізу інформації,
прогнозування, оптимізації, вибору з безлічі можливих варіантів такого, який найкращим чином буде
сприяти досягненню конкретної мети.
У статті доведено, що всі функції управління закладами освіти умовно можна поділити на три
групи:. Перша група, так звані цільові функції або мети діяльності, розкривають основні напрямки,
завдання і зміст управлінської діяльності у закладі освіти: управління навчальним процесом,
педагогічне керівництво вихованням, підвищення педагогічної майстерності, фінансово-господарська
діяльність. Друга група функцій висвітлює алгоритм дій у процесі управління. Третя група розкриває
основні соціально-психологічні аспекти управління закладом освіти: орієнтацію, мотивацію,
згуртування, розвиток творчості, попередження конфліктів, стимулювання тощо.
У статті зазначено, що управлінське рішення є компонентом будь-якої функції управлінської
діяльності керівника організації, в тому числі і освітньої організації. Виявлено компонентний склад
структури управлінського рішення, що включає такі складові: суб’єкт прийняття рішення, об’єкт
рішення, предмет рішення, тобто проблема, для розв’язання якої необхідно рішення.
Встановлено процедурний склад діяльності щодо прийняття рішення, який включає: виявлення
проблеми, формування цілі і пошук альтернативних варіантів вирішення проблеми, прийняття рішення,
реалізацію рішення, контроль, оцінку результату і ефективності рішення для вирішення проблеми.
У статті охарактеризована система компетенцій керівника закладу освіти, яка складається з
когнітивного, операційного і особистісного компонентів.
Авторами теоретично обґрунтована та розроблена структурна модель діяльності керівника
закладу освіти щодо прийняття та реалізації управлінських рішень.
У статті зазначається, що розроблена модель діяльності керівника закладу освіти щодо
прийняття та реалізації управлінських рішень може бути використана в практичній діяльності
керівників закладів освіти різних типів та форм власності.

https://doi.org/10.32820/10.32820/2074-8922-2019-65-95-103
pdf