Алгоритм розробки міжнародного навчального плану підготовки fashion дизайнерів для формування міжкультурної компетентності
pdf (English)

Як цитувати

Ryabchikova , K., & Nechipor , S. (2019). Алгоритм розробки міжнародного навчального плану підготовки fashion дизайнерів для формування міжкультурної компетентності. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (64), 164–176. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-164-176

Анотація

Метою статті є створення спільних підходів до розробки навчальних планів підготовки
дизайнерів одягу з урахуванням формування міжкультурних компетентностей на основі аналізу
основних функцій діяльності, системного підходу до формування загальних та спеціальних
професійних компетентностей, структурних та логічних зв'язків між основними модулями, які
формують компетентність. Основним методом у даному випадку був метод системного аналізу з
нелінійними зв’язками при формуванні комплексу професійних компетентностей з урахуванням
міжкультурної складової. Головним критерієм є формування базових дескрипторів, таких як знання,
уміння, комунікації, автономія та відповідальність. На основі аналізу навчальних програм підготовки
дизайнерів моди в країнах Європи, Азії, Африки розроблена нелінійна система формування
інтегральної компетентності, яка враховує забезпечення міжкультурної компетентності на різних
етапах підготовки фахівця в умовах інших культур або багатокультурного середовища.
Запропонована система передбачає два рівні формування міжкультурних компетентностей у формі
загальної професійної та спеціальної професійної складової. Формування міжкультурної
компетентності може бути реалізовано у вигляді послідовної, паралельної або нелінійної елементної схеми. Виділено основні компетентності фахівця з дизайну одягу. Вони складаються з
загальнонаукової, комп'ютерної, інформаційної, культурологічної, художньої, комунікативної
компетентностей з їх міжкультурними компонентами, а також загальної міжкультурної. Найвищий
рівень включає компетентність у виборі матеріалів, проектувальну, технологічну, організаційну,
ділову компетентності з їхніми міжкультурними складовими, а також особливу міжкультурну.
Представлені компетентності, у поєднанні з міжкультурними компонентами, узгоджуються з
основними функціями майбутнього фахівця у сфері дизайну.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-164-176
pdf (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2019 Проблеми інженерно-педагогічної освіти