РОЗВИТОК КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
pdf

Як цитувати

Nizhnik, O. . (2019). РОЗВИТОК КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (64), 155–163. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-155-163

Анотація

Наголошено на актуальності процесу підвищення кваліфікації педагогічних працівників
закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) в контексті впровадження Концепції «Нова українська
школа», підкреслено необхідність розвитку в них креативного мислення. Виявлено різні форми
підвищення рівня професійних компетентностей учителів, зокрема наголошено на технології
«воркшоп», яку схарактеризовано як активну розвивальну групову взаємодію, спрямовану на
розвиток творчого потенціалу, розкриття певних здібностей, умінь. Завданням воркшопу є ініціація
дискусії, мотивація учасників до обміну цінними методичними знахідками, думками й
переконаннями, активізація групи та посередництво між учасниками, оптимізація процесу здобуття
знань і пошуку рішень. Обґрунтовано доцільність і розроблено технологію воркшопу для
формування креативного мислення вчителів закладів загальної середньої освіти, реалізація якої
здійснюється на мотиваційно-цільовому, змістово-процесуальному, оцінно-рефлексивному етапах.
Пояснено вибір способів роботи з учителями в межах розробленої технології. Так, на першому
мотиваційно-цільовому етапі серед способів формування позитивного ставлення до оволодіння
креативним мисленням виділено такі: наведення прикладів, активізація самостійних пошуків шляхів
формування креативного мислення, тестування, аналіз, самоаналіз, проектування. Змістово-
процесуальний етап реалізується такими способами оволодіння знаннями й уміннями креативного
мислення, як робота в парах, малих групах, рольова, ділова гра, активні й інтерактивні методи
взаємодії учасників, моделювання, активне слухання, практикум, круглий стіл, міні-лекція,
«вкраплення» та незначна декларація знань, дискусія тощо. Завдання оцінно-рефлексивного етапу
технології розробленого воркшопу реалізуються за допомогою способів контролю й самоконтролю,
серед яких спостереження, усне опитування, письмовий аналіз і самоаналіз, самооцінка, колективне
оцінювання, спільне обговорення результатів. Розробка технології воркшопу для формування
креативного мислення педагогічних працівників ЗЗСО зумовлює подальші розвідки дослідження
щодо її експериментальної перевірки.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-155-163
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2019 Проблеми інженерно-педагогічної освіти