КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ ПРАЦЕОХОРОННОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕХАНІЧНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ
pdf

Як цитувати

Dembitskaya, S. . (2019). КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ ПРАЦЕОХОРОННОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕХАНІЧНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (64), 117–125. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-117-125

Анотація

Значна частина підприємств машинобудівної галузі України характеризується слабкими
позиціями на міжнародному ринку, застарілістю технології виробництва, нераціональним
використанням наявних виробничих потужностей, нестійким фінансовим станом. Виведення
машинобудівної галузі на якісно новий рівень вимагає підготовки кваліфікованих фахівців машинної
інженерії не лише з достатнім обсягом теоретичних знань та практичних навичок, але й з умінням
самостійно приймати виробничі рішення, бути мобільним, здатні адаптуватися до мінливих умов
праці та постійно підвищувати свій професійний рівень при цьому враховуючи вимоги безпеки. Для
усвідомлення проблемної ситуації на робочому місці та її ефективного вирішення фахівець
механічної інженерії повинен володіти професійними знаннями з обраної спеціальності, високим
рівнем фундаментальної підготовки, бути здатними до аналізу та синтезу, а також демонструвати
відповідний рівень працеохоронної компетентності.
На підставі теоретичного аналізу наукових публікацій у статті проаналізовано підходи щодо
визначення понять «критерій» та «показник» у педагогічних дослідженнях, а також запропоновані
критерії та показники сформованості працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної
інженерії, виділені рівні її розвитку.
Формування працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії, яка
містить когнітивний, мотиваційний, технологічний та рефлексивний компоненти, ми характеризуємо
через теоретичний, практичний та особистісно-мотиваційний критерії. Необхідність врахування
індивідуальних особливостей студентів у процесі навчання дає підстави виділити чотири рівні
розвитку працеохоронної компетентності: початковий, репродуктивний, достатній та креативний.
Перспективи подальшого розвитку наукового дослідження ми вбачаємо у визначенні
особливостей формування працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії в
процесі виробничої практики.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-117-125
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2019 Проблеми інженерно-педагогічної освіти