ДОСВІД СТВОРЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
pdf

Ключові слова

health-keeping educational environment
health-keeping competence
students
higher educational establishment
experience

Як цитувати

Brytan, Y. (2019). ДОСВІД СТВОРЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (64), 101–108. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-101-108

Анотація

Проголошення здоров’язбережувальної компетентності як однієї з ключових у майбутнього
фахівця будь-якої галузі зумовлює пошук шляхів забезпечення її формування в процесі професійної
підготовки. Доведене значення і позитивна роль освітнього середовища в навчально-виховному
процесі закладу освіти актуалізують виявлення його впливу на формування здоров’язбережувальної
компетентності студентської молоді. Власний педагогічний досвід роботи з закладі вищої освіти
(Українській інженерно-педагогічній академії (м. Харків) дозволив переконатися в ефективності
обраних напрямів роботи зі створення освітнього середовища для формування
здоров’язбережувальної компетентності майбутніх інженерів-педагогів.
У статті пропонуються напрями створення здоров’язбережувального освітнього середовища,
теоретично обґрунтовані і експериментально перевірені на практиці. З’ясування суті
здоров’язбережувального освітнього середовище як спеціально створюваної системи, в якій
засвоєння знань, умінь і навичок, формування емоційно-ціннісного ставлення до власного здоров’я
відбувається в ситуаціях фізичного, емоційного, інтелектуального, соціального і духовного
комфорту, уможливило обґрунтування ролі всіх його суб’єктів (представників професорсько-
викладацького складу, кураторів студентських груп, представників студентських рад факультету і
гуртожитку). Координована діяльність усіх суб’єктів, заснована на їхній попередній підготовці
(цілеспрямована інформаційна підтримка, роз’яснювальна робота щодо методів і напрямів роботи),
забезпечила створення ефективного здоров’язбережувального освітнього середовища.
Напрацювання і пропозиції автора щодо методів, форм роботи зі створення
здоров’язбережувального освітнього середовища в закладі вищої освіти можуть використовуватися
педагогічними працівниками під час формування здоров’язбережувальної компетентності фахівця. У
перспективі можуть бути адаптованими під конкретні умови закладу щодо конкретної категорії
майбутніх фахівців.

 
https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-101-108
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2019 Проблеми інженерно-педагогічної освіти