ПІДГОТОВКА КЕРІВНИХ КАДРІВ ДЛЯ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ ЗА МАГІСТЕРСЬКИМИ ПРОГРАМАМИ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ТА ІТ-ПІДТРИМКА
pdf

Як цитувати

Luniachek, V. . (2019). ПІДГОТОВКА КЕРІВНИХ КАДРІВ ДЛЯ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ ЗА МАГІСТЕРСЬКИМИ ПРОГРАМАМИ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ТА ІТ-ПІДТРИМКА. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (64), 71–80. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-71-80

Анотація

У роботі розглядаються питання підготовки керівних кадрів за магістерськими програмами для
управління соціальною сферою. Вперше запропоновано комплексний погляд на проблему підготовки
керівників, що працюють на посадах заступників голів обласних і районних державних адміністрацій,
заступників міських голів із соціальних питань, керівників закладів соціальної сфери тощо. Доведено,
що практика підготовки й поточної роботи цих керівників, як представників одного з напрямів
соціальної сфери, не дозволяє їм бачити низку проблем у межах своїх функціональних обов’язках
комплексно, що веде до певних викривлень у соціальній політиці на місцях і потребує відповідної
інтегральної підготовки. У роботі надано аналіз поняттю «соціальний заклад» як складного
утворення та запропоновано його декомпозицію на основі системного підходу. Виходячи з положень
теорії управління надано авторське визначення поняття «управління соціальним закладом». Крім
того, доведено необхідність подальшого науково-методологічного обґрунтування понятійно-
термінологічного поля у сфері управління соціальними закладами як умови подальшого
вдосконалення управління цією сферою в цілому. На основі аналізу сайту «Дисертації України»
показано, що більшість дисертацій, що захищаються у сфері управління соціальними закладами,
стосуються закладів загальної середньої й вищої освіти та закладів охорони здоров’я. Такий
важливий напрям, як управління закладами, що опікуються соціальним захистом населення,
залишається значною мірою поза увагою наукової спільноти.
У роботі проаналізовано також контингент вступників на магістерську програму за
спеціальністю 073 «Менеджмент» за освітньою програмою «Управління соціальним закладом» у
2018 та 2019 роках і зроблено висновок щодо підходів до змістовного наповнення відповідної
освітньої програми. Зокрема наведено авторський навчальний план. Значна увага приділена
обґрунтуванню потреби в розробці повноцінних курсів у віртуальному навчальному середовищі
Moodle, зважаючи на віковий склад і специфіку професійної діяльності студентів магістратури.

 
https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-71-80
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2019 Проблеми інженерно-педагогічної освіти