Анотація
У роботі визначено концептуальні загальнонаукові засади професійної підготовки майбутніх
інженерів з автоматизації енергосистем на основі каузального навчання. Проведено дослідження
методичної системи професійної підготовки майбутніх інженерів як цілісного об’єкта, в якій цілі,
зміст, методи, засоби та форми навчання взаємопов’язані між собою. Визначено, що кінцеві цілі
професійної підготовки майбутніх фахівців повинні представляти систему компетентностей і
складатися з проміжних цілей щодо вирішення професійних задач у межах відповідних
компетентностей на ознайомлювально-орієнтованому, понятійно-аналітичному та продуктивно-
синтетичному рівнях засвоєння. Встановлено, що принциповою основою побудови змісту
професійної підготовки майбутніх фахівців є забезпечення вимоги системності знань, що
характеризується наявністю у свідомості студента структурно-функціональних (змістовно-логічних)
зв’язків між окремими елементами знань. З урахуванням цього зміст професійної підготовки
майбутніх інженерів з автоматизації енергосистем на основі каузального навчання повинен
забезпечувати формування системи компетентностей щодо вирішення професійних задач на базі
фундаментального інваріантного каузального ланцюга знань. Встановлено, що основу підготовки
майбутніх інженерів повинен складати метод каузального формування професійної компетентності.
Обґрунтовано сукупність загальнонаукових методів пізнання, на яких повинен базуватися метод
каузального формування професійної компетентності майбутніх фахівців, а саме: на аналізі, синтезі,
узагальненні, порівнянні, індукції, дедукції, аналогії, абстрагуванні, конкретизації та моделюванні.
Встановлено, що професійна підготовка майбутніх інженерів передбачає розроблення спеціальних
засобів у відповідності до методу формування професійної компетентності. Визначено, що форми
професійної підготовки майбутніх інженерів з автоматизації енергосистем повинні представляти
цілісну систему, яка, з однієї сторони, відображає цілі, зміст, методи та засоби навчання, а з іншої
сторони, визначає комунікативну взаємодію між викладачем та студентами, а також між самими
студентами.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2019 Проблеми інженерно-педагогічної освіти