МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
pdf

Як цитувати

Ostapenko, A. . (2019). МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (64), 29–39. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-29-39

Анотація

Державна політика у сфері освіти в Україні спрямована на реформування системи освіти на
засадах гуманізму, людиноцентризму, особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів;
запровадження кращого світового досвіду, демократизацію системи освіти, академічну свободу
вчителя. У нашій статті схарактеризовано модель розвитку методичної компетентності вчителя
технологій у системі післядипломної педагогічної освіти, що базується на досягненнях сучасної
педагогічної науки. Розкрито завдання щодо роботи з учителями на різних етапах розвитку
методичної компетентності під час навчання на курсах підвищення кваліфікації: діагностичному,
мотиваційному, діяльнісно-технологічному, рефлексивному з урахуванням особливостей кожної
складової методичної компетентності учителя та сучасних принципів побудови освітнього процесу в
закладі післядипломної педагогічної освіти.
Стаття містить аналіз наукових джерел, який показує, що існує значна кількість праць,
присвячених упровадженню компетентнісного підходу в професійній підготовці вчителів. У той же
час недостатньо дослідженим є питання розвитку методичної компетентності учителів технологій на
різних етапах їх професійної діяльності та під час навчання на курсах підвищення кваліфікації.
Із метою покращення якості освітнього процесу, зокрема вивчення предмета «Технології», в
закладах загальної середньої освіти Харківської області розроблено та апробовано модель розвитку
методичної компетентності вчителя технологій у системі післядипломної педагогічної освіти.
Особливості навчання вчителів на кожному етапі розвитку методичної компетентності викладено
відповідно до Закону України «Про освіту» (2017 рік), з урахуванням принципів Концепції Нової
української школи, завдань Державного стандарту загальної середньої освіти як основи змістовного
наповнення освітнього процесу та чинних навчальних програм із трудового навчання та технологій.
Запропонована в статті модель має трирівневу будову: цільовий блок, у якому визначена мета
курсів підвищення кваліфікації вчителів технологій; змістовий блок, у якому виокремлені структурні
компоненти методичної компетентності вчителя технологій; технологічний блок – етапи розвитку
методичної компетентності та форми роботи відповідно на кожному етапі. Структурні компоненти
методичної компетентності визначають зміст і форми роботи з учителями під час навчання на курсах
підвищення кваліфікації.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-64-29-39
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2019 Проблеми інженерно-педагогічної освіти