ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ФІЗИКИ В ЗАРУБІЖНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ
pdf

Ключові слова

магістр із прикладної фізики
магістр із теоретичної фізики
магістр із ядерної фізики
магістерський рівень освіти в Європі
магістерський рівень освіти в США
доктор філософії (Phd)

Як цитувати

Luniachek, O. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ФІЗИКИ В ЗАРУБІЖНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (63), 96–104. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-63-96-104

Анотація

У роботі висвітлено особливості процесу професійної підготовки кадрів у галузі фізики за пост
бакалаврськими програмами у вищих навчальних закладах деяких країн Європи, Північної Америки
та Австралії, проаналізовано алгоритм навчального процесу, зміст відповідних навчальних планів та
інші підходи до організації навчального процесу. У роботі доведено зростання ролі професійної
підготовки з фізики в контексті подальшого розвитку ядерної енергетики, багатьох напрямів
фундаментальних наукових досліджень. Акцент зроблено на важливості компаративістських
досліджень в епоху глобалізації. Разом із тим підкреслено, що переважна більшість робіт із
компаративістики висвітлює процеси в загальній середній освіті розвинених країн світу. У той же час
недостатня увага приділяється аналізу основних тенденцій у професійній підготовці фахівців із
вищою освітою в зарубіжних університетах, особливо фахівців природничих дисциплін. У роботі
також надано аналіз дисертаційних досліджень із педагогіки, які розглядають теорію і методику
професійної освіти фахівців із фізики. Доведено, що відповідне проблемне поле представлене
сьогодні одиничними роботами, які не висвітлюють феномен, що розглядається в повному обсязі.
Представлені в роботі узагальнення проведені на основі аналізу магістерських програм із
фізики та програм, які готують доктора філософії (Phd), що реалізуються в Мюнхенському і
Гамбургському університетах (Німеччина), Вищій Школі Еколь Нормаль (Франція), консорціумі
ядерної освіти Великої Британії (об’єднує 12 університетів), Массачусетському Технологічному
Інституті та Університеті Каліфорнії (США), Університетах Мельбурна і Сіднея (Австралія).
У роботі зроблено висновок щодо необхідності прийняття низки заходів управлінського і
навчально-методичного характеру, які дозволять Україні повернути позиції одного з лідерів у наданні
вищої фізичної освіти. Акцент зроблено на підписанні двосторонніх договорів із зарубіжними
університетами щодо взаємного обміну представниками професорсько-викладацького складу, що
готують фахівців із фізики та домовленостей щодо стажування студентів у провідних європейських,
північно-американських та австралійських лабораторіях.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-63-96-104
pdf