ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ
pdf

Ключові слова

мотивація
психолого-педагогічні умови
вища освіта
інженерно-педагогічна діяльність
спеціальні дисципліни
опитування студентів
фактори впливу

Як цитувати

Bakatanova, V., & Potjomkina К. (2019). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (63), 67–75. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-63-67-75

Анотація

Управління мотиваційною сферою студентів вищих закладів освіти дозволяє впливати на якість
підготовки фахівців.
У ході дослідження було проведено анкетування студентів Української інженерно-педагогічної
академії з метою виявлення рівня зовнішньої та внутрішньої мотивації студентів, рівня розвитку
внутрішньої мотивації студентів, а також основних стимулів та способів мотивування студентів до
навчання, виявлення в навчальному процесі факторів, що знижують рівень мотивації студентів.
Авторська анкета мотивації студентів розрахована на визначення мотивів та стимулів навчання та
здобуття вищої освіти, а також для виявлення причин, що пригнічують мотивацію до навчання за
профілем. На підставі аналізу опитування студентів було визначено фактори впливу на мотивацію
студентів і психолого-педагогічні умови мотивації їх навчальної діяльності.
Виявлені психолого-педагогічні умови ґрунтуються на уявлені про педагогічну систему і містять
таке: усвідомлення всіма підрозділами закладу вищої освіти загальної мети, яка полягає у формуванні
професійної спрямованості на інженерно-педагогічну діяльність у межах обраної студентами
спеціальності, обрання кафедрами випереджального змісту вищої освіти, яка задовольняє сучасним
вимогам ринку праці, застосування інноваційних способів педагогічної комунікації, компетентний
викладач закладу вищої освіти, який володіє навичками управління мотиваційної сфери студента,
вимоги до студента: його цінностей, професійних інтересів, здібностей, рівня сформованості
професійної спрямованості, рівня загальноосвітньої підготовки, загального культурного рівня, що має
бути враховано під час конкурсного відбору студентів на навчання.
Задля подолання існуючих організаційних, змістовних, матеріальних і кадрових проблем у
процесі інженерно-педагогічної підготовки розроблено рекомендації щодо впровадження визначених
психолого-педагогічних умов мотивації навчальної діяльності студентів.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-63-67-75
pdf