АЛГОРИТМ РОЗРОБЛЕННЯ АВТОРСЬКОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

Як цитувати

Bachiеva L. (2019). АЛГОРИТМ РОЗРОБЛЕННЯ АВТОРСЬКОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (63), 58–66. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-63-58-66

Анотація

У статті представлений алгоритм розроблення авторської освітньої програми. Проведений аналіз
сутності поняття “авторська програма навчання” дозволив визначити, що в його трактуванні
дослідники не враховують основні показники, які характеризують результат та продукт інтелектуальної
роботи: новизна, актуальність та практична значущість; не акцентують уваги на оформленні її як
об‟єкту авторського права. На основі результатів аналізу літературних джерел та особистого досвіду
сформульовано авторське визначення поняття “авторська освітня програма”. З метою спрощення
процесу створення авторської освітньої програми нами розроблений та представлений алгоритм. Його
особливістю є словесні згорнуті прописи кроків виконання діяльності та результати, які мають бути
отримані після здійснення кожного з них. Етапи створення програми визначені у відповідності до
логіки здійснення наукового дослідження. Таким чином, алгоритм розроблення авторської програми
розглядається як процес реалізації прогностичного, інформаційно-аналітичного, модельнопроектувального, експериментально-вимірювального та оцінювально-рефлексивного етапів діяльності.
Визначені мета та кроки виконання кожного етапу створення авторської освітньої програми:
прогностичний (визначення цільової аудиторії та її освітніх потреб); інформаційно-аналітичний (збір та
аналіз змісту матеріалів аналогічних навчальних програм, існуючої педагогічної теорії та практики
роботи закладів освіти; відбір, детальний аналіз, оцінка наукової інформації офіційних програм,
програмно-методичних матеріалів та інше); модельно-проектувальний (визначення узагальненої мети
та назви курсу; формулювання завдань; відбір необхідного змісту та його опис; встановлення обсягу
видів занять; визначення дидактичних складників (принципи, методи, форми та засоби навчання);
аналіз ресурсної бази закладу освіти для реалізації курсу; створення системи контролю засвоєного
змісту; підготовка методичних і дидактичних матеріалів); експериментально-вимірювальний
(відпрацювання методики роботи за програмою; представлення результатів експериментального
викладання); оцінювально-рефлексивний етап (уточнення соціального замовлення; аналіз можливостей
закладу освіти щодо впровадження; оформлення авторського права на програму).

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-63-58-66