ДЕЯКІ ПИТАННЯ РОЗБУДОВИ АДАПТИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ В ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

професійна підготовка
заклад професійної (професійно-технічної) освіти
кваліфікований робітник
освітній процес
компетентнісний підхід
інформатизація професійної освіти
Веб-простір
цифрові освітні ресурси

Як цитувати

Davydova, Y. (2019). ДЕЯКІ ПИТАННЯ РОЗБУДОВИ АДАПТИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ В ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (63), 38–48. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-63-38-48

Анотація

Стаття присвячена проблемі розбудови адаптивного освітнього простору в закладах професійної
(професійно-технічної) освіти, які здійснюють професійну підготовку кваліфікованих робітників
будівельного профілю. У статті визначено особливості підготовки кваліфікованих робітників
будівельного профілю та частково розкрита сутність адаптивного освітнього простору в системі
професійної (професійно-технічної) освіти. Визначено, що підготовка кваліфікованих робітників
будівельного профілю в закладах професійної (професійно-технічної) освіти потребує суттєвих змін:
осучаснення змісту професійної підготовки, інформатизації освітнього процесу шляхом створення в
кожному закладі освітнього Веб-простору, переорієнтації освітнього процесу з предметного на
компетентнісний підхід, упровадження новітніх педагогічних та виробничих технологій, підвищення
професійного рівня педагогічних кадрів за рахунок посилення мотивації до самоосвіти і саморозвитку.
Подано результати опитування, проведеного з метою з’ясування рівня готовності до розбудови
адаптивного освітнього простору учасників освітнього процесу в закладах професійної (професійнотехнічної) освіти за професіями будівельного профілю Харківського регіону. За результатами
опитування педагогічних працівників і учнів виявлено спільний погляд на проблеми в усіх учасників
освітнього процесу, з’ясовано реальний стан організації професійної підготовки кваліфікованих
робітників будівельного профілю в закладах професійної (професійно-технічної) освіти Харківського
регіону, виявлено сильні та слабкі сторони організації освітнього процесу.
Зазначена необхідність розбудови нового освітнього простору для підготовки кваліфікованих
робітників будівельного профілю, створення якого сприятиме забезпеченню доступної якісної освіти
для всіх верств населення, надасть здобувачеві освіти можливість стати конкурентоспроможним як на
вітчизняному, так і на європейському ринках праці шляхом підвищення якості його підготовки.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-63-38-48
pdf