ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ В СФЕРІ ЗАХИСТУ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
pdf

Як цитувати

Luniachek, V., & Ruban, N. (2019). ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ В СФЕРІ ЗАХИСТУ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (63), 16–28. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-63-16-28

Анотація

У роботі проаналізовано наукові джерела щодо захисту прав інтелектуальної власності
працівників освіти, а сааме: дослідження працівниками профільних кафедр закладів вищої освіти
України, вітчизняних дисертаційних досліджень, монографічні роботи, дослідження науковців щодо
підвищення кваліфікації в цій сфері, зарубіжні джерела. Також проведено аналіз навчальних планів
підготовки на бакалаврському та магістерському рівнях щодо формування в майбутніх учителів
компетентності щодо захисту прав з інтелектуальної власності. Визначено, що нагальною потребою
часу є масове підвищення кваліфікації педагогічних кадрів системи загальної середньої освіти в сфері
захисту прав інтелектуальної власності. Розроблено концептуальну модель підвищення кваліфікації
працівників загальної середньої освіти у сфері захисту прав інтелектуальної власності, де
пропонуються три варіанти підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗЗСО щодо захисту
прав інтелектуальної власності, через модуль «Академічна доброчесність» у межах стандартної
програми підвищення кваліфікації, спецкурс «Методика управління об’єктами інтелектуальної
власності» як окремий навчальний блок за накопичувальним принципом або повний курс підвищення
кваліфікації у сфері захисту прав інтелектуальної власності в системі загальної середньої освіти за
очно-дистанційною формою. Кожний варіант детально обґрунтовано і представлено у вигляді
навчальних програм. Також запропоновано моделі підвищення кваліфікації працівників загальної
середньої освіти у сфері захисту прав інтелектуальної власності на районному рівні і на базі закладу
загальної середньої освіти. Визначено, що навчальні плани закладів вищої освіти, які готують
майбутніх вчителів та керівників освіти, потребують корегування. У статті також наголошено на
необхідності вирішення питання кадрового забезпечення процесу підвищення кваліфікації
педагогічних працівників у сфері захисту прав інтелектуальної власності. У зв’язку з тим, що
професійна компетентність у цій сфері є досить специфічною й інтегрує в собі знання з економічних,
юридичних, технічних, гуманітарних наук, ІТ-технологій тощо, запропоновано такі послуги надавати
закладами вищої освіти, що мають у своєму складі спеціалізовані кафедри.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-63-16-28
pdf