НАВЧАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У КРАЇНАХ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
PDF

Ключові слова

соціальні працівники
соціальні послуги
соціальна політика
система підготовки
європейські країни

Як цитувати

Fesenko, N., & Rubashka, V. (2019). НАВЧАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У КРАЇНАХ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (62). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-95-102

Анотація

У статті проаналізовано механізми реалізації соціальної політики держави. Визначено історичні
умови формування спільної соціальної політики Європейського Союзу. З‟ясовано, що головним
напрямом заснування спільної Європи було визначено розвиток економічного сектору країн-засновників.
Основною метою держав, що об‟єднувалися та зазначали це в Римській угоді 1957 р., було створення
спільного ринку. Вважалося, що політична та соціальна інтеграція настане пізніше.
Виявлено коло питань професійної підготовки висококваліфікованих працівників у галузі надання
соціальних послуг. Узагальнено основні складові та напрями реалізації Європейської основи соціальних
прав: рівні можливості та доступ до ринку праці; справедливі умови праці; соціальний захист та інклюзія.
Надано характеристику законодавчих ініціатив щодо механізму впровадження компоненту. Зазначено
напрями реалізації прийнятого європейського акту: створення Європейського органу з праці, ініціативи
щодо забезпечення балансу між роботою та особистим життям батьків і опікунів, нової Директиви про
прозорі і передбачувані умови праці і реформи правил координації соціального забезпечення.
Виявлено, що основною політикою у сфері соціального захисту ЄС є стратегія «Європа 2020» і
відкритий метод координації соціального захисту та соціальної інтеграції (соціальний OMC – «open
method of coordination»), який має на меті сприяти соціальній єдності та рівності через адекватний,
доступний і фінансово стійкий соціальний захист, систему соціальної інтеграції.
Окрему увагу приділено аналізу системи соціального захисту Європейського Союзу, метода
координації соціального захисту та соціальної інтеграції. Виявлено, що соціальна політика як
національного, так і наднаціонального рівнів є невід'ємною частиною глобалізаційних процесів.
Визначено поняття соціального виміру Європейського Союзу, охарактеризовано особливості членства в
ЄС та можливості кожної країни-члена стосовно прийняття рішення щодо бюджетів соціальних витрат.
Проаналізовано систему навчання фахівців для надання соціальних послуг у Великій Британії,
Франції, Німеччині та Нідерландах, виявлено специфічні та спільні риси процесу підготовки соціальних
працівників у зазначених країнах.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-95-102
PDF