ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОЇ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ІНЖЕНЕРІВПЕДАГОГІВ НА ОСНОВІ КОМП’ЮТЕРНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-НАВЧАЛЬНИХ ЗАСОБІВ: СТАН ПРОБЛЕМИ
PDF

Ключові слова

компетентнісний підхід
загальна інструментальна компетенція
інформаційно-комп‟ютерні технології
базова комп‟ютерна підготовка
інженери-педагогі
комп‟ютерні інформаційно-навчальні засоби
мультимедійні технології
дистанційна освіта
спілкування у режимі реального часу

Як цитувати

Yaschun, T., & Gromov, E. (2019). ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОЇ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ІНЖЕНЕРІВПЕДАГОГІВ НА ОСНОВІ КОМП’ЮТЕРНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-НАВЧАЛЬНИХ ЗАСОБІВ: СТАН ПРОБЛЕМИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (62). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-68-76

Анотація

Сучасний стан системи освіти України знаходиться на стадії повної реорганізації, що охоплює
й зміну ідеології підготовки фахівців. Джерелом реорганізації змісту освіти стають нормативні
документи, основоположним з яких є галузевий стандарт вищої освіти. Від надання знань, вмінь та
навичок сучасна освіта переходить до формування компетенцій, в тому числі інструментальних,
спрямованих на практичну діяльність майбутніх фахівців. Загальну інструментальну компетенцію
майбутніх робітників комп‟ютерної галузі доцільно формувати в рамках базової комп‟ютерної
підготовки, на пошук методичних підходів до якої й спрямовано дослідження авторів. В роботі
розглядається як загальне поняття компетенції, так й основні складові інструментальної компетенції.
Аналізу підлягають діяльнісний й особистісно-орієнтований підходи, спрямовані на її ефективне
формування. Також авторами здійснюється пошук нових підходів до організації, управління та
інформаційного забезпечення навчання основам професійного використання комп‟ютерних
технологій та відбір тих з них, що відповідають умовам підготовки за напрямом «Професійна освіта»
на початкових курсах. Розглядаються можливості використання в рамках базової комп‟ютерної
підготовки під час проведення лабораторних робіт засобів інформаційно-комп‟ютерних технологій,
тенденції до відмови від традиційних лекційних занять з комп‟ютерних дисциплін й збагачення
технологій їхнього проведення засобами мультимедіа й широкомасштабної демонстрації навчальних
презентацій, переваги спілкування у режимі реального часу, використання відеоконференцій,
дистанційної освіти, варіанти технічної реалізації та інформаційного й методичного наповнення
хмарно-орієнтованих інформаційно-навчальних середовищ тощо. За результатами аналітичного
огляду намічено шляхи практичної реалізації авторського комплексу комп‟ютерних інформаційнонавчальних засобів для формування системи компетенцій, які надають майбутньому спеціалісту
уміння та навички використання інформаційних та комп‟ютерних технологій у професійній
діяльності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-68-76
PDF