УДОСКОНАЛЕННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ШЛЯХОМ ЗАЛУЧЕННЯ ДО РОБОТИ В ГРУПАХ УПРАВЛІНСЬКОГО ТРЕНІНГУ
PDF

Ключові слова

заклад вищої освіти
комунікативна компетентність
групи управлінського тренінгу

Як цитувати

Shalimova, I., & Shalimova, A. (2019). УДОСКОНАЛЕННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ШЛЯХОМ ЗАЛУЧЕННЯ ДО РОБОТИ В ГРУПАХ УПРАВЛІНСЬКОГО ТРЕНІНГУ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (62). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-60-67

Анотація

Стаття присвячена проблемі вдосконалення комунікативної компетентності менеджерів
закладів вищої освіти.
У статті були визначені психолого-педагогічні детермінанти розвитку комунікативної
компетентності менеджера закладу вищої освіти; виявлено взаємозв’язок між рівнем комунікативної
компетентності менеджера освіти та особливостями його самосвідомості, складністю та структурою
критеріїв оцінювання інших учасників педагогічного процесу. Встановлено, що існує взаємозв’язок
між рівнем сформованості комунікативної компетентності керівника закладу освіти та сукупністю
критеріїв оцінювання ним інших учасників начально-виховного процесу. Виявлено психологічні
чинники, що визначають розвиток комунікативної компетентності особистості.
У статті встановлено, що важливими психологічними чинниками, від яких залежить розвиток
комунікативної компетентності менеджерів закладів вищої освіти є: повнота уявлень і знань про
власну особистість, уміння адекватно виражати власні почуття та психоемоційні стани тощо.
У статті обґрунтовано, що одним із найбільш ефективних методів формування комунікативної
компетентності менеджерів освіти є груповий соціально-психологічний тренінг. Доведено, що
основним механізмом, що забезпечує розв’язання завдань експериментального навчання у групах
управлінського тренінгу, є здійснення респондентами зворотнього міжособистісного зв’язку щодо
партнерів зі спілкування.
Авторами теоретично обґрунтовано, розроблено та частково апробовано методику формування
в завідувачів кафедрами вищих медичних закладів освіти такого рівня комунікативної
компетентності, що є адекватним вимогам сьогоденної педагогічної практики.
У статті зазначається, що розроблена методика формування в завідувачів кафедрами вищих
медичних закладів освіти продуктивного рівня комунікативної компетентності може бути
використана в практичній діяльності керівників закладів вищої освіти різних типів та форм власності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-60-67
PDF