Формування програмних результатів навчання в процесі вивчення суспільно-політичних дисциплін
PDF (English)

Ключові слова

компетентність
суспільно-політичні дисципліни
результати навчання
громадянська компетентність
суспільство

Як цитувати

Bakumenko, O. (2019). Формування програмних результатів навчання в процесі вивчення суспільно-політичних дисциплін. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (62). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-45-52

Анотація

В статті визначено специфіку формування результатів навчання в процесі вивчення супільнополітичних дисциплін в вищих навчальних закладах де дисципліни суспільно-політичного
спрямування не є профільними. Обґрунтовано актуальність вивчення суспільно-політичних
дисциплін в умовах модернізації сучасної системи освіти та внутрішніх і зовнішніх викликів, що
стоять перед українським суспільством на сьогодні. На основі затверджених стандартів вищої освіти
для першого освітнього рівня «бакалавр», визначено які з загальних компетентностей можуть бути
найбільш повно сформовані під час вивченні суспільно-політичних дисциплін, та які саме результати
навчання мають бути сформовані.
Обґрунтовано які саме з загальних компетентностей та пов’язаних з ними програмних
результатів навчання, є продуктом вивчення передусім суспільно-політичних дисциплін, є
громадянськими за своїм змістом, а які є загально-науковими и формуються усіма дисциплінами (в
тому числі й суспільними), що вивчаються в вищих навчальних закладах.
Докладно розглянуто набір засобів та інструментів за допомогою яких при вивченні
дисципліни досягається формування конкретних програмних результатів. Окрему увагу приділено
тим тематичним елементам курсу, які найбільшою мірою можуть вплинути на ті чі інші навички і
компетентності, що стають змістом певного результату навчання. Встановлено, що у відповідності з затвердженими стандартами вищої освіти основною
загальною компетентністю осягнення якої здійснюється під час вивчення суспільно-політичних
дисциплін є формуванням свідомого громадянина, члена громадянського суспільства, що в повному
обсязі володіє знанням про власні права і обов’язки, як члена суспільства, добре усвідомлює цінності
громадянського суспільства і сучасної демократії, верховенства права, прав і свобод людини і
громадянина в Україні і як результат, на основі цих знань здатний формувати власну соціальносвідому поведінку, бути готовим використовувати свої права і здійснювати обов’язки, з урахуванням
норм сучасної плюралістичної демократії, вимог толерантності та поваги до прав інших учасників
соціально-політичного процесу.

 

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-45-52
PDF (English)