ЗАХИСТ ОБ’ЄКТІВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ПРОБЛЕМИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ
PDF

Ключові слова

інтелектуальна власність
заклади загальної середньої освіти
підвищення кваліфікації педагогічних кадрів
трансфер технологій

Як цитувати

Luniachek, V., & Kravchuk, N. (2019). ЗАХИСТ ОБ’ЄКТІВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ПРОБЛЕМИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (62). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-36-44

Анотація

У роботі розглянуті актуальні проблеми захисту прав інтелектуальної власності в закладах
загальної середньої освіти на основі аналізу їх діяльності, зокрема на основі роботи вчителів у рамках
навчально-виховного процесу. Проаналізовано праці вчених з даного питання (зокрема вітчизняних),
зроблено посилання на відповідні чинні вітчизняні нормативно-правові акти, виокремлено проблемні
аспекти правового захисту інтелектуальної власності вчителів. Проаналізовано матеріали стосовно
питань захисту інтелектуальної власності на шкільному і районному рівнях управління освітою (в
рамках проведення семінарів, зборів, засідань методичних об’єднань та конференцій).
Виділеноключові напрями методичної та адміністративної роботи з цього питання (система заходів,
спрямована на інформатизацію викладацького складу у питаннях інноваційної діяльності та захисту
методичних напрацювань вчителів). Розглянуто групи об’єктів творчої праці вчителів і керівників
закладів освіти, які підлягають захисту як їх інноваційні напрацювання. Доведено необхідність
створення дієвої системи підвищення кваліфікації для вчителів і керівників освіти у цій царині.
Окрема увага приділена процедурі трансферу технологій в системі загальної середньої освіти (як
комерційного так і не комерційного), підкреслено необхідність комерціалізації певних аспектів
творчої роботи педагогічних працівників для підвищення ефективності творчої праці працівників
системи ЗСО. Наголошено на тому, що захист прав інтелектуальної власності вчителя на його твори,
сприятиме зростанню поваги до нього з боку суспільства, що є надзвичайно актуальним в умовах
реалізації Концепції «Нова українська школа». Виокремлено кроки, які дозволять досягти
підвищення рівня творчої діяльності вчителів та створити необхідні умови для захисту
інтелектуальних творів педагогічного складу. Обґрунтовано існуючі проблеми у галузі захисту
інтелектуальної власності у закладах загальної середньої освіти та наведено приклади навчальних
закладів на території України, які можуть сприяти інформатизації вчителів стосовно існуючих норм.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-36-44
PDF