Анотація
У статті узагальнено досвід створення лабораторної бази використовуваної при викладанні
навчальних курсів, присвячених вивченню обладнання газового господарства та спрямованих на
формування професійних компетентностей при підготовці інженерів-педагогів спеціальності 015
«Професійна освіта (Нафтогазова справа)» на кафедрі теплоенергетики та енергозберігаючих
технологій Української інженерно-педагогічної академії.
Описано системний підхід до створення лабораторної бази, основними ідеями якого є:
– створення лабораторного стенду з використанням реальної промислової газорозподільної
станції (ГРС);
– створення універсального стенда ГРС, що включає такі основні структурні елементи, як вузол
підготовки природного газу, газорегуляторний пункт, вузол комерційного обліку спожитого газу,
одоризаційну установку;
– врахування специфіки та особливостей використання обладнання та вимірювальної техніки,
що застосовуються в нафтогазовій галузі;
– постановка комплексу лабораторних робіт для використання при викладанні ряду дисциплін
циклу професійної підготовки, передбачених навчальним планом і спрямованого на формування у
студентів знань характеристик обладнання газового господарства і формування умінь визначення їх
параметрів і характеристик, а також їх регулювання;
– розробка методичного забезпечення лабораторної бази з урахуванням компетентностей,
якими має володіти майбутній фахівець нафтогазової галузі, викладач спеціальних дисциплін в
хімічній і нафтогазовій галузях, і вимог до програмних результатів його навчання;
– врахування специфіки підготовки інженерно-педагогічних кадрів для викладання спеціальних
дисциплін в навчальних закладах системи професійно-технічної освіти;
– облік сучасних вимог енерго- та ресурсозбереження при розробці та створенні лабораторної
бази.
Показано, що використання лабораторної бази при викладанні професійних дисциплін
забезпечує формування у студентів твердих практичних умінь і навичок налагодження, настройки та
експлуатації газової апаратури і обладнання, що є особливо важливим для успішної інженернопедагогічної діяльності.