УЗАГАЛЬНЕННЯ ДОСВІДУ СТВОРЕННЯ ЛАБОРАТОРНОЇ БАЗИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІН ПРОФЕСІЙНОГО ЦИКЛУ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ДЛЯ НАФТОГАЗОВОЇ ГАЛУЗІ
PDF

Ключові слова

лабораторна база
газорозподільна станція
газорегуляторний пункт
комерційний облік газу
практичні навички
професійні компетенції
підготовка фахівців для нафтогазової галузі
професійна освіта
нафтогазова справа

Як цитувати

Kanyuk, G., Andrуeуеv O., Mezerya, A., Prokopenko, O., & Antonenko, N. (2019). УЗАГАЛЬНЕННЯ ДОСВІДУ СТВОРЕННЯ ЛАБОРАТОРНОЇ БАЗИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІН ПРОФЕСІЙНОГО ЦИКЛУ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ДЛЯ НАФТОГАЗОВОЇ ГАЛУЗІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (62). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-24-35

Анотація

У статті узагальнено досвід створення лабораторної бази використовуваної при викладанні
навчальних курсів, присвячених вивченню обладнання газового господарства та спрямованих на
формування професійних компетентностей при підготовці інженерів-педагогів спеціальності 015
«Професійна освіта (Нафтогазова справа)» на кафедрі теплоенергетики та енергозберігаючих
технологій Української інженерно-педагогічної академії.
Описано системний підхід до створення лабораторної бази, основними ідеями якого є:
– створення лабораторного стенду з використанням реальної промислової газорозподільної
станції (ГРС);
– створення універсального стенда ГРС, що включає такі основні структурні елементи, як вузол
підготовки природного газу, газорегуляторний пункт, вузол комерційного обліку спожитого газу,
одоризаційну установку;
– врахування специфіки та особливостей використання обладнання та вимірювальної техніки,
що застосовуються в нафтогазовій галузі;
– постановка комплексу лабораторних робіт для використання при викладанні ряду дисциплін
циклу професійної підготовки, передбачених навчальним планом і спрямованого на формування у
студентів знань характеристик обладнання газового господарства і формування умінь визначення їх
параметрів і характеристик, а також їх регулювання;
– розробка методичного забезпечення лабораторної бази з урахуванням компетентностей,
якими має володіти майбутній фахівець нафтогазової галузі, викладач спеціальних дисциплін в
хімічній і нафтогазовій галузях, і вимог до програмних результатів його навчання;
– врахування специфіки підготовки інженерно-педагогічних кадрів для викладання спеціальних
дисциплін в навчальних закладах системи професійно-технічної освіти;
– облік сучасних вимог енерго- та ресурсозбереження при розробці та створенні лабораторної
бази.
Показано, що використання лабораторної бази при викладанні професійних дисциплін
забезпечує формування у студентів твердих практичних умінь і навичок налагодження, настройки та
експлуатації газової апаратури і обладнання, що є особливо важливим для успішної інженернопедагогічної діяльності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-24-35
PDF