ОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО СПРИЯННЯ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОМУ САМОРОЗВИТКУ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ
PDF

Ключові слова

особистісно-професійний саморозвиток
педагогічне сприяння
викладач закладу вищої освіти
закономірності
принципи

Як цитувати

Masych, S. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО СПРИЯННЯ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОМУ САМОРОЗВИТКУ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (60). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-60-122-128

Анотація

У статті визначаються особливості педагогічного сприяння особистісно-професійному
саморозвитку викладачів закладів вищої освіти у процесі неперервної освіти. Педагогічне сприяння
визначаємо як систему цілеспрямованої спільної діяльності наставників і викладачів, спрямованої на
підвищення ефективності їхнього особистісно-професійного саморозвитку в різних видах
професійної діяльності. Визначено закономірності (ентропійної рівноваги розвитку людини;
обумовленості вектору особистісно-професійного саморозвитку культурно-освітнім середовищем
закладу вищої освіти тощо) й принципи (ефективності й фасилітації; активності, визначення мети й
діалогічності; розвитку і мотиваційної обумовленості; суб'єктності тощо) даного процесу. Зазначено,
що закономірності педагогічного сприяння особистісно-професійному саморозвитку викладача
будуть детермінувати відповідні принципи як ключові твердження щодо природи, властивостей і
особливостей досліджуваної реальності; визначатимуть спрямованість, концептуальність
особистісно-професійного саморозвитку викладача у процесі неперервної освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-60-122-128
PDF