ВЕРТИКАЛЬНА РЕДУКЦІЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ ТЕМИ «СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ВІДХОДАМИ» ДИСЦИПЛІНИ «МОНІТОРИНГ СЕРЕДОВИЩА ІСНУВАННЯ»
pdf

Як цитувати

Shmatkov, D., Shelkovyj, A., & Bielikova, N. (2019). ВЕРТИКАЛЬНА РЕДУКЦІЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ ТЕМИ «СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ВІДХОДАМИ» ДИСЦИПЛІНИ «МОНІТОРИНГ СЕРЕДОВИЩА ІСНУВАННЯ». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (61), 83–94. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-61-83

Анотація

На підставі теоретичного аналізу науково-технічної та науково-методичної літератури,
вивчення і узагальнення досвіду розробки методів дидактичної редукції, із застосуванням методів
математичної статистики розроблено метод вертикальної дидактичної редукції змісту навчання у
вищій школі моніторингу відходів середовища існування. Метод відповідає характерним ознакам
дидактичної редукції – допомагає надати змісту певної форми і узгодити його із нормованим часом, а
також забезпечує формування обсягу достатньої інформації для оволодіння конкретним аспектом
моніторингу відходів середовища існування. При цьому достатність змісту обґрунтовано, перевірено
та підтверджено методами математичної статистики, що дозволило трансформувати якісні змінні
«достатньо» та «важливо» у кількісні змінні. Застосування методу призводить до зменшення часу на
проведення вимірювань, розрахунків, аналізу за отримання наближеного результату при статистично
малих похибках, що дозволяє максимізувати інформацію щодо отриманих результатів в умовах
обмеженого часу на навчання моніторингу відходів середовища існування, а також в умовах
обмеженого часу його безпосереднього здійснення у майбутній професійній діяльності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-61-83
pdf