Анотація
У статті розглянуто законодавчі основи освіти в Україні, охарактеризовано основні
нормативно-правові акти, що встановлюють необхідність формування компетентностей у сфері
інтелектуальної власності спеціалістів різних напрямків. Проаналізовано досвід європейських
держав, Японії, Сполучених Штатів Америки щодо впровадження в освітній процес на рівні
початкової, середньої та вищої освіти вивчення питань інтелектуальної власності. Визначено, що
проблема впровадження у навчальні плани інтелектуальної власності існує не тільки в Україні.
Доведено, що формування знань у сфері інтелектуальної власності майбутніх педагогів є основою
запровадження моделі Нової української школи та формування суспільства знань, трансформації
економіки на вищий рівень. Встановлено що перспективними напрямками дослідження в цій сфері є
визначення змісту навчальної дисципліни «Інтелектуальна власність» для студентів педагогічних
спеціальностей, формулювання компетентності майбутнього вчителя в цій сфері, удосконалення
нормативно-правового регулювання освіти інтелектуальної власності та оцінки сформованості
компетентності майбутніх учителів.