РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ АВТОТРАНСПОРТНОГО ПРОФІЛЮ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
pdf

Як цитувати

Hornostaieva О. (2019). РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ АВТОТРАНСПОРТНОГО ПРОФІЛЮ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (61), 95–103. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-61-95-103

Анотація

У статті розглянуто розвиток професійної компетентності інженерів-педагогів
автотранспортного профілю в системі післядипломної педагогічної освіти. Сьогодні особливого
значення в системі вищої освіти набуває вдосконалення педагогічної майстерності викладачів.
Основою педагогічної майстерності викладача є педагогічна компетентність. Потреба в підвищенні
кваліфікації інженерів-педагогів обумовлена: змінами зовнішнього і внутрішнього середовища,
удосконаленням процесу управління, освоєнням нових видів і сфер діяльності. Підвищення
кваліфікації інженерів-педагогів спрямоване на вдосконалення та поглиблення ними своїх знань,
умінь і навичок за професією чи здобутою спеціальністю відповідно до вимог виробництва або сфери
послуг на прикладі автотранспорту.
Визначено, що процес підвищення кваліфікації компенсує недоліки базової педагогічної або
технічної підготовки інженерів-педагогів, допомагає їм адаптуватися до результатів розвитку
новітніх досягнень у науці та техніці, оволодіти сучасними технологіями, знаннями, а також
підвищити свій методичний рівень. Проведено аналіз розвитку системи, якою є післядипломна
педагогічна освіта, що спрямована на вирішення проблем підготовки та підвищення кваліфікації
працівників педагогічних кадрів. Встановлено, що в процесі підвищення кваліфікації забезпечуються
необхідні передумови для формування та розвитку компетентності інженера-педагога, яка є
важливою складовою концепції навчання впродовж життя.
Виявлено, що система підвищення кваліфікації є досить потужним і ефективним інструментом,
який здатний сприяти професійному розвитку інженера-педагога, а відповідно й забезпечити
динамічність організаційного розвитку освітньої сфери.
На підставі аналізу наукових джерел з‘ясовано, що інженерно-педагогічна освіта – це не
механічне поєднання двох видів освіти, а якісно новий вид знань, для якого характерне
взаємопроникнення однієї галузі в іншу, тісна й раціональна інтеграція психолого-педагогічного,
інженерно-технічного та виробничо-технологічного компонентів у підготовці фахівця

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-61-95-103
pdf