Методологічна функція філософії в парадигмі освіти ХХІ століття
pdf (Русский)

Як цитувати

Volovchuk, N. (2019). Методологічна функція філософії в парадигмі освіти ХХІ століття. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (61), 48–55. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-61-48-55

Анотація

У статті розглянуто сучасні виклики науці та освіті на фоні глобальних катаклізмів ХХ століття
(світові кризи, війни, техногенні катастрофи, економічні суперечності розвинених країн і країн, що
розвиваються, соціальне розшарування), а також кризи світоглядно-гуманітарної складової культури, що
проявилася в кризі ідеї Університету. Виклики, які виходять як від внутрішніх (потреба розвивати і
передавати знання), так і від зовнішніх факторів (державні і недержавні актори), актуалізують можливості
філософії як цілісного, критичного, дискурсивного знання, впоратися з поточними загрозами і
передбачити нові. На основі використання діалектичного методу доведено, що подолання утилітарнопрагматичного характеру сучасної парадигми освіти можливо за допомогою включення філософських
дисциплін у навчальні плани, бо філософія – метазнання, що порушує питання передумов наукового
знання, необхідний структурний елемент, що забезпечує методологічну, концептуальну, світоглядну базу
в освіті, орієнтовану на ціннісний підхід, на реалізацію єдності етичного та наукового знання, на
отримання фундаментальних знань і переконань.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-61-48-55
pdf (Русский)