Анотація
Існує ряд східних держав, у яких спостерігається значне зростання економіки та закріплення
позицій світових лідерів у галузі технологій. Згідно з результатами міжнародного оцінювання учнів
PISA, ці країни також посідають чільне місце в рейтингу оцінювання систем освіти. Тому системи
освіти таких держав представляють інтерес для досліджень. Критичне вивчення існуючих рішень
щодо впровадження і популяризації STEM-освіти може бути корисним для формування власної
системи STEM-освіти. Також це дасть можливість визначити різні варіанти підвищення
конкурентоспроможності нашої держави. У статті зроблено огляд існуючих досліджень в освітній
галузі Китаю, Японії, Тайвані, Сінгапуру та Австралії. Також зроблено огляд існуючої нормативної
бази та системи освіти вчителя в цих країнах. Хоча кожна країна по-своєму визначає набір STEMпредметів та їх поєднання, переважно за основу беруть математику, науку (фізику, біологію, хімію)
та ІКТ (цифрові технології). Зроблено акцент на систему освіти вчителів (дипломної та
післядипломної) з математично-природничих дисциплін. Також наведено приклади ініціатив
недержавних установ, які беруть участь у підвищенні кваліфікації вчителів і навчання впродовж
життя.