УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ В ЗАКЛАДІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

управління
модель управління
функції управління
професійна адаптація
програма професійної адаптації

Як цитувати

Bachiieva, L. (2019). УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ В ЗАКЛАДІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (60), 50–61. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-60-50-61

Анотація

У статті наведено результати теоретичного дослідження щодо розроблення моделі управління
системою професійної адаптації учнів на основі функцій управління (аналітична, планування,
організації та мотивації, контролю). Аналітична функція передбачає аналіз отриманих у ході збирання
інформації щодо індивідуальних особливостей учнів та дозволить визначити їх здатності та шляхи
підвищення якості цього процесу. Функція планування передбачає постановку основних цілей та задач,
обґрунтування методологічних підходів та принципів управління професійною адаптацією учнів у
процесі професійної підготовки в закладі професійної освіти. Функція організації та мотивації в моделі
пов’язана з реалізацією комплексу організаційно-педагогічних умов управління, які забезпечують
ефективність процесу професійної адаптації учнів. Функція контролю передбачає проведення контролю
та діагностування стану процесу професійної адаптації за проміжними результатами. Усі елементи
моделі розміщені в порядку домінування.
Для реалізації моделі представлені програми: «Програма педагогічної та соціально-професійної
діагностики особистості учнів» та «Педагогічний супровід учнів у процесі професійної адаптації».
Програми реалізують комплекс організаційно-педагогічних умов професійної адаптації учнів:
проведення педагогічного діагностування професійно-важливих якостей учнів із метою поетапного
відслідковування їх особистісного зростання; культивування традицій навчального закладу в процесі
підготовки учнів; забезпечення учням педагогічної підтримки в подоланні перешкод та складностей у
процесі входження в професію.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-60-50-61
pdf