Анотація
У статті висвітлено історичний розвиток поглядів на обдарованість, визначено суть поняття
методів роботи вчителя, проаналізовано необхідні компетентності педагога під час роботи з
обдарованими дітьми. Висвітлено успішні підходи до розробки індивідуальних траєкторій навчання з
обдарованими дітьми, що застосовуються в розвинутих країнах світу.
Розглянуто складові Закону України «Про освіту», які передбачають автономію для шкіл, нові
форми здобуття освіти, запроваджують педагогічну свободу для вчителя через надання повноважень
складати навчальні програми, виходячи із потреб конкретного класу, здібностей учнів та їх
зацікавленості, диференціацію оплати праці вчителів через добровільну сертифікацію.
Рекомендовано диференціацію освітнього процесу для обдарованих дітей в умовах
загальноосвітніх шкіл в контексті реалізації Концепції Нової української школи через
індивідуалізацію навчання. Запропоновано перелік інноваційних методів роботи вчителя з
обдарованими учнями. Для модернізації варіантів індивідуальної освіти здібних учнів та
удосконалення професійного рівня вчителів пропонується здійснювати підвищення кваліфікації
вчителів з урахуванням цієї специфіки.