АНАЛIЗ ПРОФЕСIЙНИХ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПIВ СТУДЕНТIВ, ЩО НАВЧАЮТЬСЯ НА ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЯХ
pdf

Ключові слова

гендер
гендерні стереотипи
професійні стереотипи
зайнятість

Як цитувати

Shemyhon, N., & Pasychnyk, E. (2019). АНАЛIЗ ПРОФЕСIЙНИХ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПIВ СТУДЕНТIВ, ЩО НАВЧАЮТЬСЯ НА ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЯХ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (60), 23–32. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-60-23-32

Анотація

У статі здійснюється огляд основних професійних гендерних стереотипів українського
суспільства та розкривається їх зміст, аналізуються професійні гендерні стереотипи студентів, що
навчаються на економічних спеціальностях, визначаються заходи, здатні подолати гендерні
стереотипи щодо професії в майбутніх економістів. Існування гендерних стереотипів у професійній
діяльності, значною мірою обмежує свободу, перспективи самореалізації особистості, гендерну
рівність, що є актуальною проблемою для українського суспільства. Значний вплив гендерних
стереотипів на професійну діяльність можна спостерігати, як у вертикальній (концентрація жінок і
чоловіків на певних рівнях професійної ієрархії) так і в горизонтальній зайнятості. Жінки в Україні
продовжують домінувати в найнижчому ешелоні кар’єрних сходинок та недостатньо представлені у
вищому керівництві. Дослідження, проведене в Українській інженерно-педагогічній академії на
факультеті економічних, управлінських та освітніх технологій, в цілому, підтверджує загальну
тенденцію про наявність упереджених уявлень щодо маскулінності та фемінності певних професій. У
результаті аналізу професійних гендерних стереотипів в представників різної статі було виявлено, що
обидві групи мають стереотипне оціночне мислення стосовно сформованої думки на існування
окремо "жіночих" економічних професій і окремо "чоловічих".

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-60-23-32
pdf