КРАЄЗНАВЧО-ЕКСКУРСІЙНА ПРАКТИКА ЯК СКЛАДОВА ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ОПП «КРАЄЗНАВЧО-ТУРИСТИЧНА РОБОТА»
PDF

Ключові слова

історичне краєзнавство
краєзнавчо-туристична робота
краєзнавчоекскурсійна практика
освітньо-професійна програма
освітній процес
результати навчання

Як цитувати

Kashaba, O. ., & Shcherbyna І. . (2023). КРАЄЗНАВЧО-ЕКСКУРСІЙНА ПРАКТИКА ЯК СКЛАДОВА ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ОПП «КРАЄЗНАВЧО-ТУРИСТИЧНА РОБОТА» . Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (77). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-77-52-61

Анотація

У сучасних умовах розвитку освіти історичне краєзнавство варто розглядати як важливий
педагогічний засіб у моральному «естетичному й патріотичному вихованні молоді». Воно є
невід’ємною складовою історичної освіти як у загальноосвітній школі, так і у закладах вищої освіти.
Дослідження історії рідного краю, спостереження та історія повсякденності мікросоціуму, виводять
здобувачів освіти за межі шкільного класу чи студентської аудиторії, сприяють розширенню їхнього
світогляду, сфери інтересів, розвивають спостережливість, спонукають до вдумливого ставлення до
суспільних явищ. Адже, краєзнавство дозволяє конкретизувати загальне, робити його образним,
емоційним, усвідомленим. Отже, напрацювання та удосконалення методики історико-краєзнавчих
досліджень є і залишатиметься актуальним завданням.
У статті аналізується зміст краєзнавчо-екскурсійної навчальної практики для здобувачів освіти
першого бакалаврського рівня Освітньо-професійної програми «Краєзнавчо-туристична робота» в
Українській інженерно-педагогічній академії.
Метою краєзнавчо-екскурсійної навчальної практики є оволодіння здобувачами освіти сучасними
методами та формами організації краєзнавчих екскурсій, формування у здобувачів професійних умінь
та навичок, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в
навчальній та професійній діяльності. Практика передбачає безперервність та послідовність
навчального процесу та сприяє поступовому нарощуванню отриманих здобувачами теоретичних та
практичних знань та умінь, одержаних при вивченні навчальних дисциплін, спрямованих на вирішення
закріплення теоретичних знань та практичних навичок з розробки та проведення екскурсій, складання
екскурсійного маршруту; засвоєння особливостей проведення різних видів екскурсій; розкриття
диференційованого підходу до краєзнавчо-екскурсійного обслуговування.
Краєзнавчо-екскурсійна навчальна практика є нормативним компонентом, невіддільним
складником освітнього процесу та другим етапом наскрізної практичної підготовки здобувачів
першого бакалаврського рівня з ОПП «Краєзнавчо-туристична робота» на кафедрі краєзнавчотуристичної роботи, соціальних і гуманітарних наук Української інженерно-педагогічної академії.
Мета будь якої навчальної практики полягає в тому, щоб закріпити і поглибити теоретичні знання,
якими оволоділи здобувачі освіти протягом певного періоду, набути фахових навичок і
компетентностей, передбачених циклом професійно-орієнтованих дисциплін підготовки фахівця з
краєзнавчо-туристичної роботи.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-77-52-61
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти