ОПАНУВАННЯ «ЗЕЛЕНИХ» КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В РАМКАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗЕЛЕНИЙ КУРС
PDF

Ключові слова

неформальна освіта
GreenComp
«зелені» компетентності
Європейський зелений курс
підходи до навчання
сталий розвиток
формування сталого мислення

Як цитувати

Hrinchenko, H. ., Nesterenko, R. ., & Kiporenko, O. . (2023). ОПАНУВАННЯ «ЗЕЛЕНИХ» КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В РАМКАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗЕЛЕНИЙ КУРС. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (77). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-77-5-12

Анотація

В статті пропонується підходи до інтеграції в освітній процес неформальний формат
опанування «зелених» компетентностей у закладах вищої освіти. Концепція неформальної освіти для
опанування компетентностей зі сталого розвитку (GreenComp), яка була розроблена Європейською
Комісією (ЄК) для забезпечення Європейського зеленого курсу базується на принципах, що
запропоновані Радою Європи спільно з ЄК. В роботі обґрунтовано важливість неформальної освіти,
як складової освітніх процесів та можливості, що розширюються для здобувачів вищої освіти та
фахової передвищої освіти із інтеграцією неформальних заходів. Визначено проблеми та труднощі
які постають на шляху інтеграції складових неформальної освіти, а саме: забезпечення якості
неформальної освіти та визнання «зелених» компетентностей, що отримані шляхом неформальної
освіти. На основі проведеного аналізу запропоновано шляхи інтеграції та реалізації неформального
формату освіти в різні види діяльності вищого навчального закладу: навчальну діяльність поза
межами формальної освіти (виходячи за рамки офіційних освітніх програм), наукову діяльність (поза
та в рамках наукової діяльності закладу освіти), виховну діяльність (в рамках діяльності закладу
освіти). Запропоновано приклади неформальних заходів за кожним з видів діяльності та можливості,
що надаються при опануванні GreenComp в рамках таких заходів. Як стимул та мотивацію для
опанування «зелених» компетентностей шляхом здобуття неформальної освіти пропонується шляхи
визнання результатів, що отримані внаслідок участі у неформальних заходах та заохочення
здобувачів вищої та передфахової вищої освіти. Такий підхід є дієвим механізмом для ефективного та
якісного опанування «зелених» компетентностей, що охоплює навчання та навички, які не
передбачені офіційними освітніми програмами, але є важливими для розвитку індивіда та суспільства
в цілому з позиції сталого розвитку. Неформальна освіта сприяє розвитку екологічної свідомості та
сталого мислення з урахуванням професійної та наукової діяльності. Разом з тим, запропоновані
підходи інтеграції неформальної освіти у заклади вищої освіти передбачають гнучкість та
адаптивність до сьогодення, що сприяє формуванню повсякденного сталого мислення та екологічної
відповідальності здобувачів всіх рівнів навчання вищої та фахової передвищої освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-77-5-12
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти