Характеристика професійно-педагогічної діяльності викладача технічних дисциплін закладу професійної освіти
pdf (English)

Ключові слова

викладач технічних дисциплін
педагог професійного навчання
викладач закладу професійної освіти
кваліфікаційні вимоги
педагогічні працівники
види діяльності
професійно-педагогічна діяльність

Як цитувати

Koeberlein-Kerler, J. . (2020). Характеристика професійно-педагогічної діяльності викладача технічних дисциплін закладу професійної освіти. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (66), 21–28. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-66-21-28

Анотація

У статті розглядається професійно-педагогічна діяльність педагогічних працівників закладів
професійної освіти. На основі нормативних документів визначений перелік посад педагогічних
працівників закладів професійної освіти, що дозволяють педагогічним працівникам викладати
дисципліни теоретичної підготовки: педагог професійного навчання та викладач закладу професійної
освіти. Здійснено аналіз кваліфікаційних вимог до зазначених вище посад педагогічних працівників,
визначені їх завдання та обов’язки, а також вимоги до освітнього рівня.
Встановлено більш конкретне спрямування професійно-педагогічної діяльності викладача
закладу професійної освіти та педагога професійного навчання та введено поняття «викладач технічних
дисциплін» (педагогічний працівник, який викладає навчальні дисципліни, предметом вивчення яких є
техніка та технологічні процеси). В статті визначені різнобічні здібності викладача технічних
дисциплін необхідні для того, щоб успішно здійснювати професійно-педагогічну діяльність.
Зроблено порівняння визначень понять «педагогічна» та «професійно-педагогічна» діяльність.
Здійснена характеристика професійно-педагогічної діяльності викладача технічних дисциплін закладу
професійної освіти. На підставі аналізу науково-педагогічної літератури визначені види професійно-
педагогічної діяльності викладача технічних дисциплін закладу професійної освіти у відповідності з предметом діяльності та компоненти діяльності у відповідності з функціями діяльності. Встановлено
відповідність між завданнями та обов’язками викладача технічних дисциплін, видами та компонентами
діяльності. Визначено, що виконання певних завдань та обов’язків викладачем технічних дисциплін
може відбуватися як в контексті конкретного виду або компоненту діяльності так і декількох, що
пов’язане з інтегрованим характером професійно-педагогічної діяльності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-66-21-28
pdf (English)