ПОРТФОЛІО ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ ОЦІНЮВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ТА ШЛЯХ ДО САМОМОТИВАЦІЇ В АДАПТИВНОМУ НАВЧАННІ
PDF

Ключові слова

студентоцентризм
мотивація
самомотивація
самооцінка
портфоліо здобувача освіти
оцінювання індивідуальних досягнень
автентичне оцінювання
адаптивне навчання

Як цитувати

Skorokhodova, I. . (2024). ПОРТФОЛІО ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ ОЦІНЮВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ТА ШЛЯХ ДО САМОМОТИВАЦІЇ В АДАПТИВНОМУ НАВЧАННІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 81. вилучено із http://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/560

Анотація

Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, як і самий соціальний інститут
освіти, останнім часом зазнає значних змін та перетворень, основним з яких є глобальна трансформація
підходів до оцінювання навчальних досягнень студентської молоді. Якщо раніше основна увага під час
оцінювання приділялась обсягу та якості накопичених студентом теоретичних знань, то в сучасних
реаліях це вже не є ефективним чинником. Зараз актуальним є не обсяг накопиченого здобувачем
освіти теоретичного матеріалу, а вміння творчо, якісно і креативно використати його, як в професії так і
в житті в цілому. У статті розглянуто поняття освітнє портфоліо та портфоліо здобувача освіти,
визначені переваги та недоліки використання портфоліо, узагальнено алгоритм та етапи формування
портфоліо, визначено структуру та розроблені основні розділи портфоліо. Проаналізовано доцільність
впровадження портфоліо, як інноваційний спосіб оцінювання досягнень здобувачів освіти. Портфоліо в
освіті є інструментом для збирання, оцінювання та відображення досягнень здобувачів освіти. Воно
може включати академічні результати, проекти, творчі роботи, відгуки викладачів та підтримуючі
матеріали. Для здобувача освіти важливо мати якісне та змістовно наповнене портфоліо, щоб
виділитися серед інших кандидатів при вступі та впродовж усього навчання. В подальшому воно
успішно використовується для пошуку професійного шляху через профільне навчання та вступ на
ринок праці. Портфоліо дозволяє здобувачам освіти демонструвати свої командні навички,
креативність, самостійну роботу та інші вміння, які не завжди можна виміряти стандартними тестами.
Це також стимулює самомотивацію здобувачів освіти, оскільки дозволяє їм бачити свої прогреси та
досягнення. Адаптивне навчання передбачає індивідуалізацію процесу навчання, зокрема швидкість та
методи, що відповідають потребам кожного здобувача освіти. Використання портфоліо дозволяє
викладачам відстежувати особистий прогрес кожного здобувача освіти та використовувати цю
інформацію для розробки більш індивідуалізованого навчального плану. Надавати зворотній зв'язок та
підтримку студентам у їхньому навчанні.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти