Анотація
У статті розглянуто ключові питання розвитку STEM-освіти в Україні. На основі ґрунтовного
аналізу науково-педагогічних і нормативно-правових джерел висвітлено ключові процеси розбудови
галузі STEM-освіти в нашій країні, а також з’ясовано актуальні тенденції реалізації STEM-освіти на
сучасному етапі її розвитку.
У роботі досліджено суть основних понять: «STEM-освіта», «STEM-навчання». З’ясовано, що в
Україні організація STEM-навчання здійснюється згідно з Планом заходів щодо реалізації Концепції
розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року та базується на впровадженні
державної реформи «Нова українська школа». Із огляду на це наголошено на тому, що в нашій країні
STEM-освіта виступає невіддільною частиною Нової української школи, адже передбачає не лише
здобуття знань, але й націлена на одержання компетенцій здобувачами освіти.
На основі пріоритетних напрямів розвитку STEM-освіти на Всеукраїнському та Регіональному
рівнях, з’ясовано, що в нашій країні до них відносяться: розробка науково-методичного забезпечення
та спеціальних засобів навчання; підготовка та підвищення кваліфікації науково-педагогічних
працівників; розширення мережі регіональних STEM-центрів/лабораторій; створення інформаційної
бази розвитку STEM-освіти в Україні з використанням ІТ-технологій тощо.
Зосереджено увагу на тому, що одним із найважливіших завдань успішної реалізації STEMосвіти в Україні є підготовка конкурентоспроможних, висококваліфікованих педагогів. Визначено,
що професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів у педагогічних закладах вищої освіти
має здійснюватися як цілеспрямований, систематичний та організований процес. Варто зазначити,
що цей процес неодмінно вимагає періодичного оновлення навчальних планів, удосконалення
робочих програм освітніх компонентів, розробки практико-орієнтованих методик навчання тощо.
Доведено, що цифровізація відкриває інноваційні перспективи для розвитку STEM-освіти,
сприяючи підвищенню якості сучасної освіти та підготовці молодого покоління до викликів
сучасного світу в умовах стрімкого технологічного прогресу. Визначено, що цифрові технології
надають значну кількість потужних інструментів та ресурсів, що допомагають максимально
оптимізувати сучасний освітній процес в процесі реалізації STEM-освіти. Упровадження віртуальних
лабораторій, симуляцій, ігрових платформ та багато іншого робить процес едукацію ще більш
інноваційною, ефективною та цікавою для здобувачів освіти.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти