РОЗВИТОК STEM-ОСВІТИ В УКРАЇНІ
PDF

Ключові слова

STEM
STEM-освіта
розвиток STEM-освіти
STEM-навчання
професійна підготовка педагогів

Як цитувати

Drokina, A. . (2024). РОЗВИТОК STEM-ОСВІТИ В УКРАЇНІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 81. вилучено із http://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/550

Анотація

У статті розглянуто ключові питання розвитку STEM-освіти в Україні. На основі ґрунтовного
аналізу науково-педагогічних і нормативно-правових джерел висвітлено ключові процеси розбудови
галузі STEM-освіти в нашій країні, а також з’ясовано актуальні тенденції реалізації STEM-освіти на
сучасному етапі її розвитку.
У роботі досліджено суть основних понять: «STEM-освіта», «STEM-навчання». З’ясовано, що в
Україні організація STEM-навчання здійснюється згідно з Планом заходів щодо реалізації Концепції
розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року та базується на впровадженні
державної реформи «Нова українська школа». Із огляду на це наголошено на тому, що в нашій країні
STEM-освіта виступає невіддільною частиною Нової української школи, адже передбачає не лише
здобуття знань, але й націлена на одержання компетенцій здобувачами освіти.
На основі пріоритетних напрямів розвитку STEM-освіти на Всеукраїнському та Регіональному
рівнях, з’ясовано, що в нашій країні до них відносяться: розробка науково-методичного забезпечення
та спеціальних засобів навчання; підготовка та підвищення кваліфікації науково-педагогічних
працівників; розширення мережі регіональних STEM-центрів/лабораторій; створення інформаційної
бази розвитку STEM-освіти в Україні з використанням ІТ-технологій тощо.
Зосереджено увагу на тому, що одним із найважливіших завдань успішної реалізації STEMосвіти в Україні є підготовка конкурентоспроможних, висококваліфікованих педагогів. Визначено,
що професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів у педагогічних закладах вищої освіти
має здійснюватися як цілеспрямований, систематичний та організований процес. Варто зазначити,
що цей процес неодмінно вимагає періодичного оновлення навчальних планів, удосконалення
робочих програм освітніх компонентів, розробки практико-орієнтованих методик навчання тощо.
Доведено, що цифровізація відкриває інноваційні перспективи для розвитку STEM-освіти,
сприяючи підвищенню якості сучасної освіти та підготовці молодого покоління до викликів
сучасного світу в умовах стрімкого технологічного прогресу. Визначено, що цифрові технології
надають значну кількість потужних інструментів та ресурсів, що допомагають максимально
оптимізувати сучасний освітній процес в процесі реалізації STEM-освіти. Упровадження віртуальних
лабораторій, симуляцій, ігрових платформ та багато іншого робить процес едукацію ще більш
інноваційною, ефективною та цікавою для здобувачів освіти.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти