Анотація
Стаття є оглядовою роботою щодо визначення стану дослідження проблеми впровадження
цифрових компетентностей у викладачів професійно-технічних закладів. У статті наводиться
обґрунтування необхідності впровадження цифрових компетентностей через їх значний вплив на
сучасну освіту та економіку. Також наведений огляд деяких реалізацій розвитку цифрової
компетентності викладачів. Сьогодні вони більше зосереджені на таких напрямках: програми
підвищення кваліфікації та тренінги, створення цифрових навчальних ресурсів, використання
онлайн-платформ для навчання, розвиток власних навичок, підтримка зі сторони управління закладу,
залучення до професійних спільнот. Окремо в статті наведено перспективи подальшого розвитку.
Вони можуть бути спрямованими навколо: інтеграції зі штучним інтелектом, гейміфікації, роботою
над поширенням цифрової грамотності та виробленню критичного мислення, інтеграції
мобільних/стільникових телефонів та кишенькових комп’ютерів у освіту, розвитку навичок з
управління великим об'ємом даних та застосування технології змішаного навчання. На необхідність
упровадження цифрових компетентностей у викладачів професійно-технічних закладів вказують ще
й звіти Європейської комісії, а також політичні дії стосовно освіти та суспільства. Успіх цифрової
трансформації вимагає дій не тільки з боку викладачів, це має бути рішення всього суспільства, яке
передбачає проведення політичних реформ, покращення бізнес-середовища, створення стимулів та
збільшення інвестицій у цифрові технології, навички та інфраструктури. А результатом успіху
цифрової трансформації може буде зростання економіки та добробуту суспільства. Тому
передбачається, що наявність цифрових компетентностей у викладачів професійно-технічних
закладів буде мати важливе значення для розвитку країни і суспільства в цілому. Через це є потреба в
подальшому дослідженні способів упровадження цифрових компетентностей у викладачів
професійно-технічних закладів, а також створенні оптимальної стратегії впровадження та розробки
технологічного рішення для навчання учнів.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти