САМОСТІЙНА НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ГОТОВНІСТЬ ДО НЕЇ ЗДОБУВАЧІВ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

самостійна навчальна діяльність
самостійність
самостійна робота
компетентнісний підхід
готовність до самостійної навчальної діяльності
компоненти готовності до самостійної навчальної діяльності

Як цитувати

Zamchiy, S. V. (2024). САМОСТІЙНА НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ГОТОВНІСТЬ ДО НЕЇ ЗДОБУВАЧІВ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 79. вилучено із http://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/524

Анотація

У статті розглянуто самостійну навчальну діяльність здобувачів освіти, що має важливе
значення в процесі оволодіння ними професійними знаннями та вміннями та у формуванні їх як
особистостей під час навчання в закладі вищої освіти.
Самостійну навчальну діяльність розглянуто як специфічний вид навчальної діяльності, що є
складним процесом формування компетентностей. Обґрунтовано ефективність процесу формування
компетентностей у здобувачів освіти з огляду на їх включення в самостійну навчальну діяльність,
наведено цільові орієнтири, які визначені компетентнісним підходом щодо безперервного
професійного самовдосконалення та саморозвитку здобувачів освіти в процесі навчання та поза його
межами. Показано відображення самостійної навчальної діяльності здобувачів освіти в описі
кваліфікаційних рівнів Національної рамки кваліфікацій.
Визначено завдання системи освіти, що забезпечують ефективне формування компетентностей
у здобувачів освіти: розвиток професійної самосвідомості, набуття знань з організації самостійної
пізнавальної діяльності, розвиток умінь і навичок самостійної пізнавальної діяльності.
Проведено аналіз поняття «самостійна навчальна діяльність» на основі аналізу термінологічної,
психолого-педагогічної літератури та наукових праць. Показані спільні та відмінні ознаки між
поняттями «самостійна робота», «самостійна навчальна робота», «самостійна навчальна діяльність»,
які використовуються в інформаційних джерелах присвячених темі нашої роботи. Визначено перелік
окремих питань, що є предметом розгляду науковців у контексті вирішення проблеми самостійної
навчальної діяльності здобувачів освіти.
Розглянуто різні підходи до самостійної навчальної діяльності здобувачів освіти з точки зору
знаннєво-орієнтованої та особистісно-орієнтованої парадигми навчання.
Схарактеризовано структурні елементи самостійної навчальної діяльності: мета та предмет
діяльності, засоби і способи її здійснення, засоби контролю та корекції результатів діяльності.
Зазначено, що ефективність самостійної навчальної діяльності залежить від готовності
здобувачів освіти щодо її здійснення. Проведено аналіз підходів щодо визначення поняття
«готовність» у науково-педагогічній літературі.
За результатами аналізу наукових джерел визначені та схарактеризовані когнітивний,
мотиваційно-ціннісний, оцінювально-рефлексивний компоненти, що визначають ступінь
сформованості готовності до самостійної навчальної діяльності в здобувачів освіти

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти