Анотація
Сучасна система освіти зорієнтована на обов’язкове поєднання теоретичних і практичних
методів навчання. Кожна з існуючих сьогодні освітньо-професійних програм (ОПП) пропонує
студентам перелік практик, які мають поглибити і закріпити отримані під час аудиторних занять
теоретичні знання, а отже, сприяти повноцінному формуванню основних фахових компетентностей
випускника. Сьогодні програми навчальних і виробничих практик весь час удосконалюються з
урахуванням компетентнісного підходу до навчання. Автор статті робить спробу проаналізувати,
яким чином та за допомогою якого інструментарію один із видів обов’язкової навчальної практики
(археологічної) впливає на формування фахових компетентностей та досягнення програмних
результатів навчання студентів, що навчаються за ОПП «Краєзнавчо-туристична робота»,
спеціальності 032 «Історія та археологія».
Автор, аналізуючи програму практики та програми споріднених дисциплін, показує, які саме
компетентності можуть бути сформовані завдяки археологічній практиці. Розглянуто основні етапи
та зміст археологічної практики, яка проводиться викладачами відповідної ОПП для студентів
першого курсу. У статті визначено основні види робіт та заходів, що складають зміст археологічної
практики та їх вплив на формування фахових компетентностей.
Окрему увагу приділено впливу археологічної практики на активізацію навчально-наукової
діяльності студентів та її виховне значення. Практика передбачає виховання дбайливого ставлення до
пам`яток історії та культури та їх раціонального використання, ознайомлення із заходами з охорони
навколишнього середовища та історичної спадщини тощо. Студенти вчаться з повагою ставитися до
історико-культурної спадщини, усвідомлюють, яку роль відіграє в її збереженні правильне проведення
польових досліджень У статті зокрема акцентується увага на корисних навичках, які формує цей вид
практики для подальшого професійного і повсякденного життя фахівців. Можна з впевненістю сказати,
що археологічна практика сприяє формуванню ряду важливих особистісних якостей, необхідних будьякому фахівцю, дає змогу студентам розкрити свої творчі і організаторські здібності.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти